Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tvangstanker

Redigeret 8 februar, 2016, 12:02 i Tvangstanker
Hej alle.
Jeg er en 13 årig pige, jeg føler at jeg har tvangstanker, men er ikke sikker. Nu skal i høre hvorfor jeg tror det.
Når jeg fx skal høre musik på min iPhone eller andet, skal jeg altid skrue op på et positivt tal, altså 2,4,6,8 osv. Hvis jeg fx lægger musikken på 7, så har jeg en angst for at min familie dør eller der sker noget dårligt for dem.
Hvis jeg tager et billede af mig selv eller andet, må jeg ikke tage 1 billede, jeg skal tage 2,4,6 billeder osv.
Når jeg er ude og købe slik skal jeg altid tage 2 af hver ting og sådan.
Jeg har også den tendens for at sige tingene to gange, og når jeg skal sige " vi ses" til nogen, siger jeg det altid to gange.
Håber i ved hvad jeg mener med det.

Jeg vasker også konstant hænder, altså næsten hvert minut.

Det her er begyndt at fylde rigtig meget i mit liv. Det startede sådan cirka i 9-10 års alderen. Det var virkelig slemt da jeg var 10 år. Det er blevet meget slemmere nu, og jeg kan virkelig ikke klare det længere, det fylder for meget i mit liv. Jeg har alt hvad man kunne ønske sig, jeg føler bare ikke jeg er lykkelig. Det er blevet for meget, håber virkelig inderligt at i kan hjælpe.

Min mor har også tit spurgt mig hvorfor jeg tit taler med mig selv, og hvorfor når vi er ude at shoppe, at alt skal lægge i perfekt orden. Jeg har ikke rigtig talt med hende om det, men det vil jeg gøre, hvis i kan hjælpe mig.

Hilsen en der spørger.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du er i hvert fald en meget velformuleret 13 årig pige:-)
    Det kan du drage rigtig meget nytte af når du skal fortælle det til din mor.
    For det er meget vigtigt at du får forklaret hende hvordan du har det så hun kan hjælpe dig.
    Jeg er ret sikker på at hun så ved hvad i skal gøre, ellers har du jo også mulighed for at opsøge hjælp på bla børnetelefonen.
    Men det vigtigste er at du får snakket med din mor:-)
Log in eller Registrér for at kommentere.