Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Irriteret tyktarm

Redigeret 28 april, 2016, 15:54 i Irriteret tyktarm
Jeg har hele mit live gået med oppustede mave og lider en som er tyk og gravid ..
Jeg er ikke nogen af del .. Jeg har bare en oppustede mave og fået lavet mange undersøgeler og fået taget blodprøver og i går hos min læge sagde der ikke var noget . Og bare sagde jeg havde irriteret tyktarme og fik det skrevet ned hvad det hed og nu sidder jeg så på netdokter.dk hos jer og læse om hvad der kan gøres ved det og måske skulle laves om på mad kost , madvare osv.
Det er ikke nemt for jeg spiser med en oppuste mave føler ikke sult og føler mæt hele tid . Nu har jeg siden den 23 dec lavet en madbog , hvor jeg skriver ned hvad jeg spiser og sætter minus ved , det ville sige at hvor oppuste kommer og vare i laaaaang tid og går op og driller mine ribben og gøre vildt ondt at trykket fra oppuste..
Noget I kunne give råd om , hvad der skal gøres ?
Ude over det jeg selv har fundet herind ..
Håber at høre fra jer om råd..
Mvh . Bella7

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Bella7

    Jeg har selv lidt af oppustet mave i mange år og har heller ikke kunnet få hjælp fra min læge der blot sagde jeg skulle spise sundt, fiberrigt og motionere.
    Eftersom det ikke hjalp prøvede jeg igen hvorefter jeg hos en ny læge fik en henvisning til en tarm læge.
    Her blev jeg undersøgt for laktoseintolerance og glutenallergi som begge ikke var positive. MEN så anbefalede lægen den diæt der hedder LOW FODMAP.
    Den er meget anerkendt og veldokumenteret.
    Du kan læse mere om den på en af Netdoktors sider, hvis du søger på LOW FODMAP. Derudover vil jeg klart anbefale dig at købe bøgerne/eller låne bøgerne om diæten. Lige nu er der 3 i rækken med gode opskrifter og råd.

    Det har virket for mig, så følg bogens anvisninger og håber det hjælper.
Log in eller Registrér for at kommentere.