Hjem Øvrige debatter Spørg Netdoktors brugere

Fortrydelse

Redigeret 23 marts, 2016, 16:22 i Spørg Netdoktors brugere
Hej alle,

Jeg er journalist og skriver på et tema om fortrydelse. I vores dagligdag står vi hele tiden over for store og små valg - og nogle af dem har afgørende indflydelse på, hvordan vores videre liv former sig. Det sker for os alle sammen, at vi ind imellem vælger en vej, som vi senere må erkende, var den forkerte. Denne situation vil vi gerne se nærmere på med artiklen om fortrydelse...

Har du truffet et livsvalg, som du senere har fortrudt, og vil du fortælle om dine tanker om dette, vil jeg derfor meget gerne høre fra dig. Det kan være, du har fortrudt et valg eller fravalg i forhold til børn eller abort. Det kan være i forhold til skilsmisse. Det kan være i forhold til mistet kontakt til venner eller familie, som du ikke nåede at genoptage i tide. Det kan være i forhold til job, karriere eller livsdrømme, som ikke blev udlevet.

Artiklen vil blive skrevet med følsomhed over for emnet - og du vil få lov til at læse den igennem, så vi sikrer, at du har det godt med måden, din historie er fortalt på.

Skriv til mig på mail@elineholm.dk hvis du vil høre mere.

Mvh journalist Eline Holm

Kommentarer

  • Når noget først er sket, gjort, valgt - kan man jo ikke fortryde, men må så lære at leve med det, der ER sket.

    Jeg ville meget hellere læse en artikel, der fortæller om, hvordan man kan lære at leve med de forkerte valg, som vi vel alle sammen har foretaget.

    Ting der ER sket, kan ikke ændres, men man kan lære at leve med dem. Fortrydelse hjælper kun med til at slå sig selv oven i hovedet, og det er der vel ingen, der har brug for.

    Er det til en artikel i Hendes Verden eller lign.?
  • Hej Lotte,
    Jeg tror, det er helt menneskeligt at have fortrydelser i sit liv. Måske er det lidt et tabu, fordi den gængse holdning netop er, at man skal sige ´sket er sket`og komme videre. Hvis man kan det, er det da super. Men jeg vil mene, at en del af os inderst inde bærer rundt på noget, som vi gerne ville have gjort anderledes. Og det kan være befriende at tale om - og at høre andre åbne op om. Derfor vil vi gerne sætte fokus på det :-)
    Bedste hilsner, Eline
  • Hvad med afhængighed? Denne tilgængelig endnu?
Log in eller Registrér for at kommentere.