Hjem Infektioner Åben debat om infektioner

Hoste

Redigeret 9 februar, 2016, 03:11 i Åben debat om infektioner
Det kradser i halsen, så meget at jeg meget nemt kommer til at hoste. Jeg har ikke lyst til at hoste hele tiden, så jeg prøver at undgå at hoste. Men jeg synes ikke at jeg kan foretage mig noget uden at få det dårligt.

Når jeg hoster er det som om jeg er ved at kaste op og har svært ved at stoppe igen. Når jeg går og bevæger mig bliver det værre. Det er dog ikke sådan at jeg kaster op, det er over et halvt år siden jeg senest har kastet op og der havde jeg det ikke på den her måde. Jeg har ikke lyst til nogen ting. Jeg ligger mig ofte i sengen om eftermiddagen og aftenen, men der har jeg heller ikke lyst til at ligge særlig længe ad gangen. Jeg går på arbejde, men det er lidt en kamp når jeg har det sådan.

Det er ikke sådan at jeg hoster slim op, der er ikke noget slim og det føles heller ikke som om der sidder noget i halsen som jeg kan hoste op.

Jeg tror ikke det er almindelig forkølelse, jeg var forkølet en uge i december, det synes jeg er gået over igen. Nu føler jeg mig en smule hævet i ansigtet, jeg ved ikke om det har nogen betydning.

Det har stået på minimum en måned og det er blevet værre lidt efter lidt. Det hælper lidt at spise noget varmt og drikke noget varmt. Men er der ellers noget medicin jeg kan tage eller anden jeg kan gøre så jeg får det bedre?

Kommentarer

  • Jeg hostede i tre måneder sidste år efter en forkølelse. Jeg prøvede hostesaft o.s.v. Det hjalp ikke. Det eneste der hjalp var varm te med cognac.


    Får du medicin, der giver hoste er der ikke andet at gøre end skifte til noget andet, men det skriver du jo intet om.
    Men ellers må du til læge, for du kan hoste af andre årsager.
  • Nu har jeg indtil videre købt noget hostesaft. Og så må jeg kontakte min læge på mandag.
  • Det er blevet lidt bedre med min hoste. Det kradser ikke længere i halsen, som fik mig til at hoste meget ofte. Dog synes jeg ikke at jeg har det så godt.
  • Hvor meget af det cognac skulle der så til for at slippe af med din hoste?

    Jeg har prøvet med det te og cognac. Har dog stadig lidt ubehag i halsen, det har også hjulpet lidt med noget tykmælk, så jeg hoster ikke helt så meget mere.
  • Hostesaft havde ingen virkning af den grund tog jeg varm te med cognac i.

    Det lindrede hosten, for den var slem. Hvor meget jeg fik drukket inden hosten tog af, jae, det blev nok til en god halv flaske, men så sandelig da ikke på en gang.
    Jeg drak te med cognac når jeg hostede virkelig meget og det lindrer. Det fjerner ikke hosten.
Log in eller Registrér for at kommentere.