Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Blærebetændelse endnu engang efter sex HJÆLP!

Redigeret 22 januar, 2016, 02:09 i Blærebetændelse
Hej

Jeg er en pige, der netop er startet med at være seksuelt aktiv. Min kæreste og jeg har haft en del sex, og vi har nu haft sex to gange uden kondom, jeg blev testet negativ for klamydia ved efter første gang uden kondom, men jeg havde altså blærebetændelse.
Vi havde derfor sex med kondom lidt efter, og da vi så havde sex uden kondom igen, har jeg igen blærebetændelse. (Min kæreste er også testet negativ for klamydia, det er derfor ikke klamydia, jeg har)

Jeg har læst mig frem til, at man skal drikke massere af vand, for at "skylle" betændelsen ud af kroppen. Jeg drikker rigeligt med vand, men mit spørgsmål er nu, HVORNÅR kan jeg mærke, det begynder at hjælpe? Er der nogen andre, der har erfaringer med det, og har det så hjulpet udelukkende at drikke vand?

Grunden til, jeg spørger mht vand er, at jeg ikke har lyst til at blive behandlet med medicin, hvis vand hjælper. - hvor lang tid gik der fra, I startede med at drikke meget vand til, at I ikke længere havde blærebetændelse?

Mvh.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Redigeret 22 januar, 2016, 04:09
    Hej qqqqq1

    Jeg har en lille forbedring af rådet om at drikke meget vand:

    Erstat noget af væsken med te af urter, som anses for at være mildt bakteriedræbende. Der kan sikkert nævnes flere, men personligt har jeg prøvet at fjerne symptomer på blærebetændelse med salvie-te.

    Men jeg mener egentlig, at hvert enkelt tilfælde må betragtes for sig. Det er normalt vigtigt at vide, om der faktisk er bakterier i urinen. Blærebetændelses-symptomer efter sex behøver nemlig ikke at skyldes infektion. Årsagen kan godt være en form for irritation.

    Hvis der ikke er bakterier i urinen, og der altså ikke er tale om en betændelsestilstand, men ”blot” irritation af urinrøret, kan man prøve at anvende Membrasin, som kan købes hos Matas eller i en helsekostbutik. Membrasin er et kosttilskud, som blandt andet indeholder sunde fedtsyrer, der vil hjælpe med til at gøre slimhinderne sunde.

    Her er et link, der beskriver produktet:

    http://www.med24.dk/kosttilskud/speciel ... ts_id/3692


    Men du spørger, hvor længe væske-kuren skal vare. Jeg havde for mange år siden et mildt tilfælde af blærebetændelses-symptomer, som jeg ikke gik til læge med. Jeg gik i seng og pakkede mig godt ind omkring underlivet. Mens jeg lå i sengen, drak jeg flere store krus varm salviete. Næste morgen var symptomerne stort set væk, men jeg fortsatte i endnu nogle dage med at drikke meget væske.

    Jeg har set, at andre bruger tranebærsaft. Måske er det vigtigt at sige, at salvie i større mængder vistnok kan være giftigt, så du skal ikke overdrive!

    Mange hilsner

    Kameliadamen

    P.S. I øvrigt ligger der mange debattråde her på Netdoktor om samme problem.
  • Indstillinger
    Smøre med membrasin. ? Jeg troede kun membrasin kunne fås i tabletform. Så jeg slog det op. Ganske rigtigt, der er noget creme til tør hud, som hedder membrasin.
    Men til tør hud. Jeg ville mene membrasin , som tabletter måtte være bedre. De er virkelig gode til slimhinder i hele kroppen. Altså indvendig.
  • Indstillinger
    Redigeret 22 januar, 2016, 04:13
    Hej Persille og qqqqq1

    Jeg beklager fejlen. Membrasin plejer at være dit område, Persille! Jeg har aldrig selv haft brug for det, så jeg kender det ikke. Men jeg syntes, at rådet om membrasin var vigtigt, så derfor skrev jeg det.

    Mange hilsner

    Kameliadamen

    P.S. Nu har jeg rettet fejlen i mit indlæg ovenfor. Håber, at det, jeg har skrevet om Membrasin, er o.k.
  • Indstillinger
    kommer blærebetændelsen efter du har sex med manden er det sæden der er årsagen. Brug kondom så er problemet løst. Heller kondom end blærebetændelse hver gang for det er ikke sundt at fylde sig med penicillin hvergang andet ikke virker.
  • Indstillinger
    Irritation omkring urinrøret.. og klit er helt almindelige bivirkninger efter sex, især i de unge år.
    Irritation er ikke det samme som blærebetændelse, og irritationen kan som nævnt i tråden ofte lindres ved at drikke vand, the eller fortyndet tranebærsaft.
    Og det er ikke Sikkert at brug af kontor gør en forskel i denne sammenhæng.
    Overdreven hygiejne kan gøre ondt værre. Nogle trusseindlæg kan også give anledning til irritation.
    Nyd at sex er blevet en del af dit liv. Mvh jette
Log in eller Registrér for at kommentere.