Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kropsidealer

Hej vi er 3 elever fra 9. klasse som snart skal have projekt uge i uge 4. Vores emne er kropsidealer med en vinkel på spiseforstyrrelser. Vi søger derfor en person til interview som har oplevet hvordan kropsidealerne og medierne har påvirket ens selvværd og selvtillid. Interviewet kan foregå både over e-mail, telefon og/eller ansigt til ansigt. Hvis du helst vil stille op anonymt så er det helt i orden.
Hvis du har oplevet ovenstående og kunne tænke dig at hjælpe, kan du kontakte os via email eller kommentere på opslaget.
E-mail: christoffer.perch@gmail.com

Vi håber at nogle vil være venlige at stille op :)
Med venlig hilsen Mahsa, Laura og Christoffer

Kommentarer

  • Indstillinger
    Personligt er jeg da ligeglad med hvad medierne skriver om kropsidealer. Det påvirker mig derfor næppe. Håber I kan bruge min besvarelse.
  • Indstillinger
    Jeg er sikker på at rigtig rigtig mange mennesker bliver påvirket af mediernes idealer for skønhed, både unge og "gamle".
    Når folk har en spise forstyrrelse, er jeg ganske sikker på at der ligger meget mere bag end kun hvad medierne viser!
    Så jeg tror ikke at i kan lave en opgave der bygger på de to ting (det er jo selvfølgelig kun hvad jeg tænker om det)
    En spise forstyrrelse er mest af alt en psykisk sygdom, som stikker meget dybere end hvad medierne dikterer.
    Min tanke er, at i bliver nødt til at skille de to emner ad, vil i skrive om spise forstyrrelser eller vil i skrive om mediernes påvirkning på folk og deres magt omkring hvad vi tænker og mener at skønhed er...?
Log in eller Registrér for at kommentere.