Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvornår kan jeg begynde at tage p-piller?

Redigeret 11 januar, 2016, 12:10 i Prævention
Hej, jeg skal til at starte på min første pakke p-piller.

Mit spørgsmål omhandler at der står i indlægssedlen at man skal tage den første p-pille på første dagen af sin blødning. Jeg har lige haft min menstruation, som sluttede igår. Mit spørgsmål er om jeg kan begynde at tage den første pille idag? Jeg kan forstå at der så går 14 dage før man er beskytte, hvis man ikke starter på dagen ved første blødning?.

Kan jeg tage den dagen efter endt blødning, og går der så en længere periode inden jeg er beskyttet?
Det skal lige siges at min menstruation er regelmæssig.

Jeg håber på hurtigt svar - på forhånd tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Enig.

    Hvis du absolut vil fylde din krop med disse helt unødvendige (for din sundhed) hormoner, så gør i det mindste dig selv den tjeneste at gøre det korrekt.

    Husk den pille hver eneste dag i perioden, og hold den 7-dages pause - HVER GANG.

    Lad være med flytte og rokere rundt efter forgodtbefindende.

    Og - læs den indlægsseddel grundigt, hold dig til anvisningerne der, og lad være med at gøre alt muligt, som veninderne lige pludselig fortæller, at man "sagtens" kan.

    Det er din krop og dit ansvar, hvad du byder den. De hormoner er beklageligvis slet, slet ikke så sunde og ligegyldige, som lægerne desværre gør dem til.

    Og - som Jens er inde på: P-piller beskytter (i de fleste tilfælde) mod graviditet, men altså ikke mod kønssygdomme.
Log in eller Registrér for at kommentere.