Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ribbensbrud

Redigeret 8 januar, 2016, 11:54 i Åben debat om smerter
Hej Netdoktor.
Jeg har en forespørgsel angående smerter i ribbenene. Jeg har fået brud på dem i begge sidder, i venstre side ved brystkassen foran ved hjertet og under armen, i den anden side de nederste ribben. Det passer præcist med at de lige når at kompensere for hinanden hvis man ligger ned og skal rejse sig. Det skete dagen efter nytårsaften og det bliver stadigvæk værre. Har læst at det kan tage 7-10 dage før smerterne stopper med at stige, og så 2-4 uger før de aftager..
Mit spørgsmål er så om det er "forsvarligt" at arbejde fysisk arbejde selvom man kan mærke der er noget galt, eller om det blot vil udsætte helningsprocessen?

Mvh. Morten.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg gætter, at du tror du har kontaktet en læge – det har du ikke, du er inde på debatforum. Det er også muligt at skrive til lægen, men der er meget lang ventetid på svar - hvis du ellers bliver valgt, som en af dem, der får svar. På forsiden finder du den firkant lige over den, hvor der står debat, som jo så er den, du er på nu.

    Men – du beskriver ret udførligt, hvor din skade sidder, hvilket må betyde, at du HAR været på. f.eks skadestuen og fået taget noget røntgen. Der må du vel have fået noget besked om, hvad det betyder for lige netop dig og din situation?

    Ingen – og da heller ikke en læge, der ikke har set dig og fået at vide, hvad det er for et fysisk arbejde, du hentyder til, vil kunne give dig et fornuftigt svar, som du kan bruge til ret meget. Det handler da helt og aldeles om, hvor alvorlig din skade er, om der kan være fare for f.eks. lunger osv.

    Mit forslag er da helt klart, at du kontakter din læge, der vel forhåbentligt har fået besked fra skadestuen, og så får en besked, der passer lige netop til dig og din situation.
Log in eller Registrér for at kommentere.