Hjem Kvinder PMS og menstruation

Udebleven menstruation

Redigeret 7 februar, 2016, 08:50 i PMS og menstruation
Hej! Jeg er 17 år gammel og har nu ikke haft min menstruation i 6-7 måneder. Det begynder efterhånden at gå mig rigtig meget på, da jeg førhen fik min menstruation hver måned.
Jeg har lidt af anoreksi da jeg var 14-15 år, hvor min menstruation stoppede. Siden har den været normal, men når jeg tager mig en smule, stopper den hurtigt med at komme. Jeg vejer nu normalt og har gjort det i lang tid, så det er meget bekymrende for mig.
Desuden er jeg på udveksling i Uruguay, så jeg har ikke været til en læge med det.
Jeg håber, nogen kan give mig nogle råd!

Kommentarer

  • Hej

    Gå til læge og få en undersøgelse.Derpå kan du få lavet en hormontest hos en NHT Naturlig Hormonterapi terapeau gennem en spyttest. Du mangler helt sikkert progesteron. Man mister progesteron og knoglemasse, hver gang man har manglende æglæsning.

    Det nytter ikke at bede om progesteron fra lægen da han sandsynligvis vil give dig pseudo progesteron, som er skadeligt for kroppen. Det skal være bioidentisk dvs. det samme som kroppen producerer og som er uden bivirkninger.

    Den amerikanske læge Dr Sara Gottfried anbefaler en række kosttilskud mod underskud af progesteron bla. Kyskhedstræ.

    Men få er undersøgelse hos lægen først - da der kan være andre ting i vejen.

    Held og Lykke
  • Hej :)
    Jeg er kvinde på 22 år og jeg har haft det samme problem siden jeg var 15 og det er først nu efter jeg har fået en kæreste min læge har sendt en henvendelse ned til et sygehus! Jeg skal have tjekket hvorfor der kan gå op til 7.9 måneder før det kommer! jeg har fået at cvide kan skyldes en sygedom! eller fordi man ikke modner sine æg ordenligt! så kroppen ikke kan finde ud af at der skal komme mens(rense ud) ! Dvs. for man ikke æggeløsning kommer der ikke mens! :( jeg kender din siutation og det er desværre ikke sjovt! men du skal bare banke i bordt og sigde du VIL have det undersøgt!
    Jeg vil gerne have barn og det vil min forlovede også! men sådan som det ser ud nu ser det ud til at mine chancer ikke er ret store!

    Håber virkelig du for den hjælp du skal have mvh
Log in eller Registrér for at kommentere.