Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Køre jeg mig selv ned, eller er det mit ADHD monster?

Redigeret 29 december, 2015, 19:04 i ADHD
Jeg er en ung pige på 21 år, jeg er igang med min drømme uddannelse, har to fantastiske jobs, nogle gode venner, ses med en dejlig fyr og til tiden en god familie..
MEN er jeg igang med at ødelægge mig selv på grund af over tænkning?
Jeg har ADHD som jeg fik konstateret i en alder af 18, samtidig fik jeg smækket diagnoserne; stress, desperation og social angst, oven i hatten. På daværende tidspunkt var jeg et rigtigt dårligt sted i mit liv, og fik hjælp efter mange kampe om at få det. Men nu sidder jeg efter mange års kampe og er har endelig fået det jeg har kæmpet for. Et "normalt" liv.. Hvor jeg mener at jeg er sluppet af med alle diagnoser udover ADHD. Er dog aldrig blevet udredt for det.
Men nu er jeg bange for at jeg er ved at ødelægge alt for mig selv.
Jeg føler mig tvunget til arbejde meget, for ikke at komme i kæmpe gæld som min mor gør.
Lige så snart jeg ikke er sammen med min fyr, har jeg en konstant angst om at han forlader mig til fordel for noget bedre, at alle andre er bedre end mig. Og at han fortjener en der er bedre end mig. Så skubber ham længere og længere væk.
Jeg har nogle gode venner, men føler mig alligevel alene i verden.
Min familie familie er ved at gå i opløsning, og føler en konstant skyldfølelse over det.

Har jeg alle de konstante tanker fordi jeg er ved at køre mig selv psykisk ned, eller er det måske pga min ADHD? Vil virkelig gerne søge hjælp til at håndtere det, men ved ikke hvor jeg skal starte?
Log in eller Registrér for at kommentere.