Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ingen kontakt med voksen søn

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Til de tre kloge søde rare og venlige kvinder, der har skrevet og som skriver ..i er mere værd end x antal psykologer. Sund fornuft og hjertet på rette sted går aldrig af mode og kan ikke købes.
    Denne her jul har jeg grædt og smerten gennemsyrer mig.
    ...jeg vil printe jeres ord ud ..så jeg kan læse dem -

    Det er den usynlige smerte og sorg mange mennesker bærer rundt på.

    I kender den, jeg kender den og mange andre.

    Jeg vil gå ind og kigge på de sider du skriver om ..og jeg vil altid ønske min søn kommer igen. Men jeg vil ikke opsøge ham da jeg ganske enkelt ikke kan tåle hans væremåde og hårdhed.
  • Indstillinger
    Jeg er glad for at det hjælper dig. Hvis jeg sad over for dig, ville du mærke min accept af dig og din sorg.
    Du er slet ikke alene.
    Jeg kender et godt sted, hvor du kan få nogen at snakke med. Det er professionelle der sidder i den anden ende.
    Det er psykiatrifondens telefonrådgivning: tlf, 39252525. Den er åben hver dag fra kl. 10.00-22.00 weekend, vist nok kun til kl 18.00.
    Din dreng kan have stor glæde af sin bror. Så henad vejen ved du ikke hvad der sker. Måske bliver alting godt, måske ikke.
    Hvis din smerte/sorg er for voldsom lige nu, kan det også hjælpe dig, at tale med din læge. Du kan måske komme ind under de kriterier der er, for at få 12 psykologsamtaler for 320,00 kr. pr samtale.
    Jeg tror det ville hjælpe dig meget, at du får hjælp til, at acceptere din magtesløshed, sorg, smerte og måske er du også bange for at miste din søn. Det sidste har du oplevet, du har mistet ham til narkoen, de andre tilstande er du i lige nu.
    Jeg har grædt ligeså meget som du har gjort. Det er nogle stærke følelser der vælter rundt.
    Det hjælper meget at få sat ord på, ikke at skamme dig over din søn, du har ret til at være ked af det, og nævne med ord overfor dem du taler med, at din søn er narkoman og kriminel, hvis de spørger. Så anerkender du også din narkomansøn. Man må aldrig afvise virkeligheden.
    Det er din søn der skal skamme sig, det gør han ikke.
    Det skal nok gå altsammen, det tager bare lidt tid.
  • Indstillinger
    Kære Carmella6

    Hvis dog bare jeg kunne skrive/ sige noget der kunne hjælpe dig ville jeg gøre det. Jeg forstår så inderlig godt din fortvivlelse. Vi slipper nok ikke gennem livet uden sorger, som tynger og trykker. Men værst er det, når det er vores børn, det drejer sig om.
    Du skal vide jeg tænker på dig og håber/ønsker tingene vil blive bedre for dig.
  • Indstillinger
    ....jeg har reageret og handlet på det i har skrevet...jeg skal til samtale lokalt ang folk der har børn der er misbrugere, de vil nok prøve at vise mig måder at tackle smerte på ??????? Jeg aner det ikke. Jeg skal også andre ting.

    Igen: I skal vide én ting...jeres ord har betydet en forskel - !
  • Indstillinger
    Dejligt at høre, du skal nok klare det. Uden at du behøver svare på mit spørgsmål, eller hvor i landet det er, er det på et misbrugscenter? De har nogle tilbud til pårørende, hvor man kan gøre brug af deres psykologer.
    Her i området er sådan noget sparet væk.
    Du har da godt nok hørt og forstået hvad vi har skrevet til dig. Det er rigtig rart at vide du bruger os, til at finde din egen vej.
    Glæder mig til at høre fra dig om nogle måneder. Det er nye veje du går nu.
    Flot, flot.
    Kærlig hilsen
  • Indstillinger
    Hej Rosa

    Nu afmeldte konsulenten besøget da hun havde barn syg .så vi skal aftale ny tid. Det er et misbrugscenter så ser frem til den samtale og hvilken rådgivning de vil sige?

    jeg skriver når jeg har talt med dem!
  • Indstillinger
    Det glæder mig rigtig meget.
    Brug den viden og erfaring de har, spørg stille og roligt, så får du brugbare svar.
    Jeg ved fra min tid med dette, at mange forældrer hopper over i "anklagestolen", det gør de af ren og skær fortvivlelse over, at ingen kan hjælpe deres barn, heller ikke misbrugscenteret. Din søn kan kun hjælpes hvis og når han selv er parat, så får han til gengæld også hjælpen meget hurtigt.
    Nu håber jeg ikke det varer alt for længe, før du kan få en ny aftale.
    Godt gået, virkelig flot, at du erkender og vedgår, at sådan er din virkelighed lige for tiden.
    Glæder mig til at høre fra dig.
Log in eller Registrér for at kommentere.