Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Problemer med mad.

Redigeret 26 december, 2015, 16:54 i Åben debat om spiseproblemer
Hej,

Jeg er en dreng på 19 år, og jeg skriver til jer, da jeg er bange for jeg muligvis har en spiseforstyrelse. Jeg er dog ikke sikker

Jeg har i løbet af et par måneder gået fra 90-92 kg til 76-77 kg. Under mit vægttab process talte jeg hvor mange kalorier jeg indtog, og jeg spise mindre jo længere ned i vægt jeg kom. I en periode spiste jeg kun 900-1100 kalorier, og jeg nåede absolut det punkt hvor jeg ikke kunne tabe mig mere.

Mine forældre, familie og venner syntes at jeg så forfærdelig ud, selvom jeg synes jeg stadig havde nogle deller på maven. Det skal siges at jeg er 183 centimeter høj. Mine venner synes at jeg burde styrketræne meget, og begynde med at spise mere så jeg valgte at gøre som de sagde. Da jeg alligevel ikke kunne tabe mig mere så begyndte jeg med styrketræne, og har siden den dag døjet med ædeflip. Jeg prøver at holde en solid kost, hvor jeg spiser varieret. Disse ædeflip er blevet hyppigere og de kommer nu cirka hver uge.

Derfor er jeg bange for om jeg har fået bulimi. Det skal siges at jeg IKKE kaster op eller tager afføringsmidler, og jeg kunne aldrig finde på at gøre det. Men de dage jeg får ædeflip får jeg virkelig dårlig samvittighed, og jeg kan hurtig se at min mave er blevet stor. Derfor vælger jeg at spise mindre dagene efter, så mit kalorieindtag kan regulere sig. Jeg styrketræner 4-5 gange om ugen, og jeg føler jeg er tvunget til at træne, hvis jeg får ædeflip.

Tror I mine vaner vil udvikle sig i den negative retning, så jeg får opkast og bruger afføringsmidler. Jeg er en meget fornuftig dreng og vil aldrig selv finde på det.

Har I nogle gode råd til hvad jeg bør gøre? Jeg vil gerne fremstå mere fit, ikke nødvendigvis veje mindre. Og selvfølgelig leve sundt.

Håber på jeres hjælp.
Log in eller Registrér for at kommentere.