Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

HJÆLP!

Hej.
Nogle spiseforstyrrelse på et bestemt tidspunkt i mit liv udløste angst, da jeg fik dårligt selvværd/selvtillid osv, og blev tid ydmyget på skolen. Dette var dog kun i én årgang i folkeskolen. Herefter havde jeg bare angst for mange ting, og turde ikke knytte mig til noget. Herefter skete der noget dramatisk, da jeg var meget sammen med én, jeg har kendt hele mit liv. Denne her person gjorde, at jeg blev lagt mærke til/turde være mig selv i klassen og udenfor. Men! Da jeg var færdig med gymnasiet, var jeg meget stresset, ville ikke tage et sabbatår. Gik i gang med uddannelse (drømmeuddannelse siden barnsben), droppede ud, og har haft det MEGET skidt lige siden. Jeg har været deprimeret i mange år nu - har haft et negativt syn på omverdenen og andre. Jeg var hos psykolog få gange, skiftede. Har været 1 gang hos den nye. Men jeg føler ikke, en psykolog kan hjælpe mig, for de fortæller jo kun noget, som går ind i min bevidsthed (gode råd). Jeg føler ikke, det hjælper på min situation, for jeg har det jo stadigt MEGA dårligt, selvom jeg snakker.

Symptomer: Selvbebredjdelser, doven, ingen selvtillid/selvværd, giver skylden på andre, græder meget, tankemylder/uro, håbløshed,

Jeg har prøvet tankefeltterapi en enkelt gang hos Elisabeth Aarup, men jeg synes ikke, det havde én effekt. Måske skal jeg gå der én gang mere. Jeg leder efter alternative behandlingsmuligheder, da jeg ikke vil indtage medicin. Er der noget/nogen I vil anbefale? Det er også fordi, jeg ikke har så mange penge, men jeg vil gerne have det godt. Så, jeg vil gerne finde noget, som hjælper, så der ikke kommer til at gå mere tid. Måske kan jeg bare ikke få det bedre...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Det kunne være en god ide at prøve tankefeltterapi eller EFT (emotionel freedom technique) igen. Du må give det en chance i nogle uger da det ikke er mirakelkure, og du er blevet vævet ind i negative tankemønstre i årevis. Det tager tid at komme ud over. Alene underbevidsthedens modstand mod at blive rask kan være svær at overvinde.

    Jeg har selv fjernet migræne med EFT (Selvlært) hos andre på få minutter. Depressioner tager længere tid. Du kan evt. prøve at henvende dig til www.eftcentret.dk. Her kan du også få gratis manualer.
  • Indstillinger
    Tak for svaret. Men tror du, det vil være fint med en alternativ behandler?. Altså, jeg har lyst til at knytte mig til mennesker, men når det kommer til stykket, lukker jeg mig inde, og bebrejder dem, eller så går det ud over den person, som har været der i hele mit liv. Eller skal jeg også have en psykolog på hver uge? Jeg er noget forvirret over, hvad jeg skal gøre, og springer derfor rundt i det. Er der nogen, I vil anbefale? Er EFT bedst eller TFT?
  • Indstillinger
    Hejsa

    Jeg har selv kun erfaringer med EFT som er en forenkling af TFT. Det bedste ville måske være hvis du kunne finde en EFT eller TFT terapeaut som samtidigt er psykolog som kunne tage dig igennem et forløb.

    Godt Nytår
Log in eller Registrér for at kommentere.