Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter i venstre side

Hej
Jeg er en kvinde på 39 der for ca. 2 måneder siden begyndte at få smerter i venstre side af maven. Der er 3 faste punkter hvor det gør ondt - nogle gange samtidigt - nogle gange på skift.

Det er værst nederst i venstre side lige ved hoftebenet og ellers midt på maven ud for navlen og så oppe under venstre ribben.

Mine toilet besøg er også blevet meget hyppigere fra at gå på toilettet hver 2-3 dag som jeg altid har gjort og kæmpet med ret hård mave - er det nu 1-3 gange om dagen og absolut ingen problemer med at komme af med det- dog er det ikke diarre.

Jeg har været på penicillin kur mod betændelse i evt. udposninger uden effekt. Jeg har fået taget en del blodprøver og en blodprøve screening for tarmkræft som alle var inden for normalen.

Jeg har levet under stress i mange mange år og aldrig haft fysiske eller psykiske problemer af den årsag - så jeg tror ikke, at det kommer sig af stress.

Jeg er nu henvist til kikkertundersøgelse af nederste del af tyk tarmen som jeg er ret bekymret for. Jeg kan ikke lade være med at tænke på om det kan være tidligt stadie af noget ondartet..

Er der nogen der har prøvet noget lignende??

På forhånd tak for input :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære liv123.
    Har lige læst dit indlæg, og håber selvfølgelig du har overstået din kikkertundersøgelse med et beroligende resultat.
    Hvis ikke må du være meget vedholdende, såfremt dine symptomer fortsætter.
    Gik selv med diverse ubehageligheder, blødning - blev diagnosticeret hæmoride, hyppige afføringer som man mente skyldtes noget medicin jeg fik. og endelig blev stress nævnt som årsag.
    Sjovt nok blev mine symptomer bare værre, og til sidst spurgte jeg direkte min læge, om jeg havde kræft. Så gik undersøgelserne i gang, og det var desværre coloncancer, så jeg blev hurtigt opereret. Men da havde jeg næsten gået 9 mdr. med diffuse symptomer.
    Så bliv ved med at spørge hvis du ikke får det bedre.
    Venlig hilsen
    tigerness
    PS der er nu næsten 6 år siden jeg blev opereret, og jeg har det ok.
  • Indstillinger
    Hej Tigerness

    Tak for dit indlæg. Skal have en kikkertundersøgelse i næste uge.

    Må jeg spørge dig om, hvad du ellers havde af symptomer og hvor gammel du er?

    På forhånd tak :-)

    Mvh Liv
  • Indstillinger
    Hej liv123.

    Godt du snart skal til kikkertundersøgelse.
    du spørge om yderligere symptomer.
    Jeg havde slimet tynd afføring, og følte aldrig jeg blev tømt ordentlig ud.
    Der var også blod og en ilde lugt. Ja , undskyld det er ikke så rart at se på tryk, men du spørger jo. Det mærkeligste var at jeg faktisk ikke havde nogen smerter, og egentlig ikke følte mig så syg som det viste sig jeg var.
    Det jeg bedst husker er trætheden og den mærkelige fornemmelse af at der var noget galt uden at jeg vidste hvad.
    Heldigvis kunne jeg kikkertopereres og jeg slap for stomi, så jeg må siges at være heldig.
    Held og lykke, og skriv endelig igen, hvis du har brug for det.
    Vh
    eva2002
  • Indstillinger
    Glemte at nævne min alder. Jeg var 67 år da jeg blev syg, og er nu 72.
    vh eva2002
Log in eller Registrér for at kommentere.