Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Rygsmerter efter slag

peter13peter13
Redigeret 9 december, 2015, 13:42 i Rygsmerter
Hej, jeg skriver herinde i håb om, at der er nogen, som kan give mig et svar :)

Jeg var i sommers i en vandrutchbane, én af dem hvor man sidder på en badering. På vej ned ad rutchebanen, er det et hop, hvor min badering ryger væk under mig, og jeg ryger direkte ned på ryggen og ruller op på nakken. Det gik ret stærkt og jeg slog mig en del, men kørte videre ned og følte bare , at jeg havde fået et hårdt slag.
De næste par uger bliver jeg dog øm i lænden, og nærmest lidt stiv. Jeg skal knække hoften "på plads" hver gang jeg rejser mig, og er ret øm i lænd og hofte.

Bliver undersøgt af en læge, og trykket forskellige steder , uden at det gør ondt.
Han mener derfor ikke at jeg bør undersøges yderligere.

Problemet er, at jeg den dag i dag, stadig knækker i den ene hofte når jeg rejser mig , og ligeledes laver min lænd også et hult knæk, flere gange dagligt. Jeg får ondt i lænden, hvis jeg går langt eller sidder ned i lang tid.

Det skal lige siges, at jeg er 18 år og dermed ikke er alderdom , samt at jeg før uheldet ikke har knækket i hverken lænd eller hofte.


Hvad bør jeg gøre? Er der grund til videre undersøgelse eller skal jeg bare stoppe med at være pylret og se tiden an?

Håber på svar.

God aften :)
Vh Peter.

Kommentarer

  • Indstillinger
    persille1persille1
    Redigeret 9 december, 2015, 13:34
    Sig du gerne vil have taget et røntgenbillede for du føler der er noget galt. Hvis din læge ikke vil henvise dig kan du så ikke finde en anden læge.

    Vi skal ikke være så autoritetstro, det er vores/dit helbred det drejer sig om.

    Nogle læger springer over hvor gærdet er lavest, andre gør deres arbejde godt. Jeg har prøvet begge slags og jeg vil ikke mere finde mig i ligegyldighed. Heldigvis har jeg en læge, som jeg stoler 100 % på, men sådan har det ikke altid været. Så på med vanten og forlang du bliver grundigt undersøgt, det manglede bare.
  • Indstillinger
    Tak for svar :) Har dog været hos to forskellige læger, den ene en uge efter slaget og den anden ca. 4 uger efter :) Begge to mente ikke der var noget galt...
  • Indstillinger
    Jo, men du skriver det var i sommer, der er gået lang tid siden og du har stadig ondt. Der er noget galt.
  • Indstillinger
    Tak, det vil jeg også mene :)
Log in eller Registrér for at kommentere.