Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kæreste utro 2 gange

Redigeret 6 december, 2015, 18:00 i Utroskab
Hej jeg skriver fordi jeg er i tvivl om jeg har taget det rigtige valg i at give min kæreste en chance til.

for 4 måneder siden var han til en fest hos en af hans veninder, de tager efterfølgende i byen, hvor han senere tager en af venindens veninder med hjem og de har sex, jeg var ude at rejse.
De bliver venner på facebook og snapchat og skriver efterfølgende lidt sammen, alt i mens han er sammen med mig. to uger efter hans sex-epsisode med venindens veninde skal jeg i byen og det skal han også, jeg ser at han på et tidspunkt går med pigen han har været sammen med ud (jeg har allerede lidt en mistanke, efter at have set de har skrevet sammen), mig og min veninde går udenfor hvor jeg kan se at han står og snakker med hende, det bliver jeg sur over, og efter hans snak med pigen bekender han over for mig at han havde været sammen med hende, men at han nu havde gjort det klart for hende, at han altså så en anden. jeg vælger at give ham en chance til, på den betingelse at han ikke skal skrive eller se pigen igen.
for en måned siden inviteres han til fødselsdag hos pigen, jeg siger først at det er okay at han tager med (men inderst inde, er det ikke en rar følelse)
en aften i byen hvor jeg snakker med en dreng, og hvor min kærste sidder lige ved siden af, bliver han meget sur (han er utrolig jaloux)
herefter bliver jeg meget sur på ham og spørger om hvordan han ville have haft det hvis jeg tog til en fødselsdag hos en jeg havde været ham utro med (jeg har ikke været ham utro) og at jeg ikke synes at han kan være bekendt at skælde mig ud for at sidde og snakke med dreng helt uskyldigt. han skriver efterfølgende til pigen at det ikke går med den fødselsdag, fordi at han ikke synes det er fair over for hans kæreste.
i nat var han så i byen sammen med en ven, jeg var på arbejde. senere på aften skal de mødes med hans veninde, som har valgt at tage hende han var sammen med med, jeg finder ud af det gennem facebook og bliver meget såret, fordi det ved han godt jeg ikke bryder mig om. da han kommer hjem får jeg så langsomt pillet ud af ham at han har taget venindens veninde med ud og at de har kysset.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Om du har taget det rette valg eller ej, er jo op til dig selv, og hvad du vil lade dig byde, men noget tyder da på, at han har noget svært ved at holde sig kun til dig, og også har noget svært ved at se, at han på den måde sårer dig.

    Samtidigt kan han overhovedet ikke acceptere, at du taler med en anden; det kan han jo overhovedet ikke tillade sig.

    I lader til at være meget unge, og han lader til at være endog meget umoden. Han må gerne pjanke rundt, men du må ikke?

    Mon ikke du skal lade ham selv finde ud af at blive voksen, og se om du dog ikke kunne være heldig at finde en anden, der kan finde ud af at opføre sig ordentligt overfor dig?
  • Indstillinger
    Jeg er helt enig med lotte123.

    Jeg har prøvet nøjagtigt det samme og det bringer kun sorg med sig. Jeg blev gift med vedkommende og jeg måtte ikke tale med nogen, men han blev ved med at være utro. Kunne jeg ændre alt ville jeg være løbet min vej inden vi blev gift, så havde jeg været sparet for meget.
    Det blev kun værre og værre efter vi blev gift. Hvis det var i dag ville jeg droppe ham med det samme. Hellere ked af det i et kort stykke tid end i mange år.
  • Indstillinger
    Det er rigtig nok, men jeg holder stadig af ham og han lover han ikke vil gøre det igen, men det gjorde han også efter første gang.
    Han har lovet mig at han vil forklare sin veninde at når de skal ses, skal det være uden hendes veninde og han har lovet mig at han ikke ser hende igen, men min tillid til ham er efterhånden ikke eksisterende.
    En lille del af mig ønsker stadig at beholde ham, mens min fornuft fortæller mig at han sikkert vil gøre det igen.
  • Indstillinger
    Stol du hellere på din fornuft. Havde jeg bare gjort det ville jeg ikke have siddet med ar på sjælen.
    Men jeg tror ikke du lytter til din fornuft.
  • Indstillinger
    Fornuft og følelser går desværre ikke altid op i en højere enhed :-(
    Men jeg ved desværre også af erfaring at den type mænd ikke bliver anderledes.
    Jeg er 36 år og har i 6 år levet med de problemstillinger som du skriver om.
    Jeg blev også ved og ved med at tilgive, selvom min fornuft sagde mig noget andet.
    I rigtig lang tid valgte jeg at overhøre faresignalerne, alt andet ville jo gøre alt for ondt på mig!
    Og jeg tænker at du lige som jeg, også har valgt at tolke jalousien som kærlighed!!!
    Det er desværre bare ikke sådan... grunden til at han er mistænksom og jaloux er, at havde han stået i den situation, så havde han handlet på det, og været sammen med den kvinde!
    Den type mænd kan desværre ikke forstå, at man godt kan føre en samtale med det modsatte køn uden at der er noget seksuelt i det.
Log in eller Registrér for at kommentere.