Hjem Sex & samliv Seksuel debut

Er jeg gravid?

Redigeret 27 november, 2015, 09:00 i Seksuel debut
Hej.

Jeg havde sex i lørdags og han kom. Det skal lige siges at jeg er på p-piller og har taget dem korrekt, der har aldrig været problemer med dem. Min mens sluttede fredag.

Dagene efter vi har haft sex har jeg har lignende svage mensturationssmerter, små kvalme og øget tissetrang. Jeg ved at man kan psyke sin krop til at få symptomer men tænker kun det ville værekvalmen så.
Jeg har nu, på min mens dag 12, haft noget Hvidt slimet stas i trusserne og jeg regner med at det er ægløsning. Jeg har også haft ægløsnings prikken, og jeg tænker derfor at smerterne også kunne hænge sammen med det..

Tissetrangen er så smidt gået over, men jeg er stadig virkelig nervøs. Jeg får først min mens om lidt over to uger og vil ikke gå med ondt i maven og være nervøs om at jeg er gravid.

Hvad er der galt?

Kommentarer

  • Hele ideen med p-piller er faktisk, at de går ind og forhindrer ægløsning, så hvis du får ægløsning trods korrekt brug af p-piller, så er du en af dem, der slet, slet ikke bør tage p-piller, da de så overhovedet ingen virkning har.

    Jeg foreslår, at du sætter dig lidt ind i, hvad p-piller overhovedet er for noget og hvad de gør.

    Sandsynligheden for graviditet dagen efter endt menstruation er så lille, at den er nærmest ikke eksisterende. det bør du måske også sætte dig lidt ind i. I øvrigt - når man tager p-piller, får man slet ikke menstruation, men derimod en kunstigt fremkaldt blødning, at man er i øvrigt også beskyttet mod graviditet i 7-dages pausen. Alt det kan du faktisk læse i indlægssedlen for din medicin.

    Og - man får ikke graviditetssymptomer nærmest samtidigt med undfangelse. Der går gerne flere uger før man overhovedet kan træffe at opleve en lille smule, så det, du mærker nu har intet med eventuel graviditet at gøre.

    Men - husk nu at p-piller ikke beskytter mod kønsoverførte sygdomme, så en sådan kan du da godt have pådraget dig, hvis ikke du ved, hvor din partner har været før.
  • Så du mener jeg ikke er gravid?
    Men hvad kan det så betyde alt det her med smerterne? Jeg har læst mig frem til at man ikke har lignende mens smerter i forbindelse med kønssygdomme..
    Jeg har ondt i rykken og underlivet præcis som menssmerter.
    Jeg kom også i tanke om at det sikkert hørt udflåd jeg så har.. Jeg har bare det jeg får hver månede.. Mine p-piller har virket alle andre måneder, og jeg har aldrig glemt en pille.
  • Ingen kan da vide, om du er gravid, men som du beskriver det, vil det være ret usandsynligt, men kun du ved, hvad der er sket.

    Man får ikke graviditetssymptomer mindre end en uge efter undfangelse, så måske du har en virus - eller hvis du er gravid, så er du noget længere henne.

    Man får ikke smerter i begyndelsen af en graviditet og det med tissetrang, handler om at fosteret er blevet så stort, at det trykker på blæren - hvilket vil sige, at det først er et problem i slutningen af graviditeten.

    Jeg ved godt, at der er udformet en liste om alt muligt pladder og vrøvl, der beretter om alle mulige mærkelige symptomer, som man kan mærke fra samme øjeblik, han har leveret "klatten". Jeg ved ikke hvorfor "nogen" har ment, at det skulle være nødvendigt at fylde folk med det vås - men bevares, der findes mange fjollede ting på nettet.

    Jeg nævner kun det med kønsoverførte sygdomme, da du øjensynligt ikke ved, hvad p-piller er, og hvordan de virker. derfor fandt jeg det væsentligt at fortælle dig, at de - i de fleste tilfælde - beskytter mod graviditet, men altså ikke mod kønssygdomme.
  • Tak:)
    Jeg vidste godt det ked kønssygdomme og har nu kontaktet lægen.
Log in eller Registrér for at kommentere.