Hjem Smerte Åben debat om smerter

Hjælp til ondt i ryggen

Hej Jeg er en ung mand på 30år som til dagligt arbejder som murer, så har et hårdt fysisk arbejde, så har forståelse for at jeg er træt i ryggen efter endt arbejde.. Men har døjet med lænde smerter de seneste 10 måneder. Men har simpelthen så ondt i ryggen når jeg kommer hjem og bliver \"kold\" og især når jeg skal vende mig om natten, eller skal op fra sofaen eller liggende stillingerne.. Har fået taget et røngente af lænden/ryggen og lægerne siger der intet er at se på billederne.. Er der nogen som har oplevet det samme og muligvis har nogle råd/fif til at komme videre? For har prøvet træning og synes ikke jeg kommer videre Jonas Johansen

Kommentarer

  • Du har prøvet træning, men hvilken form for træning har du prøvet?

    Har du haft en professionelt uddannet træner til at se på lige præcis dig og din situation? Har du fået lavet et træningsprogram, der passer til lige netop dig?

    For det tror jeg kan være den rette vej for dig.

    Ligeledes vil jeg foreslå dig at kontakte din arbejdsgiver eller din fagforening og der bede om hjælp til at få indøvet korrekte arbejdsstillinger.

    Og ja - jeg ved godt, at det ikke er lige nemt i dit arbejde, men så vidt jeg er orienteret, så er det også muligt at bruge de rette arbejdsstillinger også i dit fag - i hvert fald i langt de fleste tilfælde. Det er meget vigtigt, at du ikke bruger forkerte arbejdsstillinger i alle de (fleste) tilfælde, hvor det kan lade sig gøre at gøre det på en bedre måde.

    Ingen - og slet ikke samfundet - har brug for, at du får din ryg ødelagt, så du ikke kan fortsætte dit arbejde.
  • Kunne du bruge mit indlæg til noget eller hvad??

    Det her er et debatforum og ikke en brevkasse.

    Jeg synes, det er ret underligt; man skriver ind med et problem. En prøver at komme med nogle råd - og så sker der ikke mere????