Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nedtrapning, sertralin, bivirkninger, angst!

Redigeret 11 november, 2015, 07:50 i Angst
Hej

Jeg har taget sertralin i 8 år, og er nu stoppet med en nedtrapningsplan i samarbejde med læger og psykologer.
Jeg lider af angst, generaliseret og panikangst. Og er nedtrappet da sertralin ikke længere havde den ønskede virkning, og jeg modtager behandling i form af et gruppeterapi forløb i psykiatrien.
Jeg har de sidste 3-4 år taget 100 mg. Og er trappet ned derfra over 5 uger. 2 uger på 75 mg. Oplevede let svimmelhed, men ikke noget der invaliderede mig, 2 uger på 50 mg. Lidt mere svimmelhed i den første uge som så aftog i 2. uge. Og 1 uge med 25 mg. Her tiltog svimmelheden og nu har jeg været medicinfri i en lille uge og svimmelheden tager bare til og er invaliderende for mig! Er der noget jeg kan gøre for at mindske svimmelheden? Derudover har jeg de sidste par dage oplevet at mit hjerte slår anderledes end det plejer, eller jeg lægger mærke til det i hvert fald.
Jeg synes ikke jeg kan finde noget nogen steder om symptomer når man er trappet langsomt ud af medicinen, men kun hvis man stopper fra den ene dag til den anden. Symptomerne gør det svært at arbejde med min angst, da jeg hele tiden har dette symptom.
Jeg håber i kan hjælpe mig.
Log in eller Registrér for at kommentere.