Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Uforklarelige strækmærker

Redigeret 11 november, 2015, 15:50 i Skønhed og velvære
Strækmærker er en hel normal ting, det er jeg godt klar over, men det er lige et problem.
Jeg har aldrig været gravid, dyrket voldsom sport, eller drukket overdreven alkohol. Ej heller har jeg nogensinde været større end jeg er nu, og jeg er ikke tyk (har en lille dejlig mave) - men er stadig hverken buttet eller det er ligner.
Alligevel til trods for disse ting som ellers bør give strækmærker har jeg nu i et halvt års tid haft tydelige mærker på begge sider af hoften, på brystet og det øverste af mine lår.

Her er min hofte: http://i65.tinypic.com/nvs8dv.jpg

Det ser sådan ud de andre nævnte steder og jeg har det virkelig dårligt med mig selv omkring det. Jeg hader min krop (der hvor strækmærkerne er) og føler mig ikke smukt mere. Jeg er kun 22 år gammel og er bange for de aldrig går væk igen.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig, for det ødelægger mig psykisk :(

Har flere billeder hvis folk er interesseret.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej med dig.
    Man forbinder tit strækmærket med graviditet eller måske en for hurtig vægtstigning og deraf følgende strækmærker, men det er lidt misvisende idet strækmærker kan forekomme hos slanke unge mennesker og jeg tror det handler om hormoner.

    Min ellers slanke datter som altid har dyrket sport, havde på et tidspunkt de samme lidt lillarøde strækmærker på siden af ballerne, jeg ville ikke nævne det for hende da hun sikker ville blive helt ulykkelig og tage det meget ilde op. Man er jo rigtig følsom og udseendet betyder jo nærmest alt i de unge år. Tror faktisk ikke hun nåede at lægge mærke til dem, hun var vel omkring 14 - 15 år da de begyndte.

    Jeg tænkte selvfølgelig også at det var lidt underligt da jeg ikke husker at jeg selv har haft dem, men det gode jeg kan trøste dig med er at de forsvinder helt af sig selv igen, og bliver fuldkommen lyse og næsten usynlige, det er tilfældet med min datter( som jo aldrig nåede at registrerer dem før de blegnede igen) Og det er også tillfælde med min noget yngre veninde da hun var i i starten af 20 erne. De var både på hendes hofter, baller og på brysterne, det var hun selvfølgelig også ked af, de var meget lilla blå i farven, men idag hvor hun er blevet 25 er det også blegnet væk..

    Ja det er ikke altid nemt men håber det kan trøste dig lidt trodt alt er det ikke permanent.
Log in eller Registrér for at kommentere.