Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

social angst

Redigeret 17 november, 2015, 16:46 i Angst
Hej kan man få en pille mod social angst?

eller må man ikke få piller mod angst? Jeg oplever at jeg egentlig ikke er bange for noget - det er ikke det ...men mere en social angst der gør at jeg trækker mig fra mange ting. Jeg er så ked af at jeg gør det så jeg ved jeg må have noget hjælp. jeg har fået oxapax på et tidspunkt i forbindelse med nogen ret alvorlige private ting hvor jeg simpelhen ikke kunne passe et arbejde med mindre jeg havde fået det her. og nu ...har jeg det her pres med at skulle gøre noget ..og er bare deprimeret...på en måde der gør at jeg ikke kan handle.- Så snart jeg får den pille har jeg det supergodt. problemet er at man kun må få den a 30 gange. Jeg har brug for at få den hver dag.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Camella

    Åh ak ja det hurtige fix.

    Jeg får som dig Oxapax til særlige lejligheder og Lyrica mod generaliseret angst.

    Det er ikke vejen frem, jeg mener når du siger du har socialfobi så tænker jeg om du har snakket med lægen om at gå ved en psykolog??

    Du oplever jo på en eller anden måde du ikke magter dele af dit liv og har brug for hjælp.

    En pille er som et plaster man ser ikke såret(angsten) men det ændre ikke ved den er der.

    Piller er for mig at se når man er ude i tovene og ikke kan finde fodfæste for alvor. Hvis det gør man ikke kan leve det liv man skal leve. Hvad der forventes af en. Ikke hvad man kunne ønske sig.

    Puha jeg forstår dig så godt.

    Jeg ved ikke hvor gammel du er og hvor du er i livet og om det sociale har en særlig stor værdi for dig. Måske lever du ikke autentisk, måske lytter du ikke til det angsten egentlig vil sige dig.

    Jeg har lavet en privat hjemmeside som jeg ikke ved om den kan bruges men den hedder

    http://annes-angstside.dk/

    Jeg har været en lang vej til hvor jeg er i dag på godt og ondt. Bare for at sige jeg forstår dig, men at det med piller ikke heler noget. Det dulmer, men så kan det komme tifold tilbage igen bagefter.

    Alt det bedste til dig.

    Anne
  • Indstillinger
    Tak Anne....ser først dit svar nu. Ja de siger jo at det er slemt hvis man bare spiser piller men nu måtte jeg kun få dem a to gange. Jeg vil læse på din hjemmeside,

    ps jeg er et meget autientisk menneske ...det nok det ...
Log in eller Registrér for at kommentere.