Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Lungebetændelse?

Redigeret 21 oktober, 2015, 03:06 i Åben debat om forkølelse
For en måned siden blev jeg forkølet med ondt i halsen, hoste og snottet næse. Min snottede næse og ondt i halsen gik hurtigt over, men jeg hoster endnu. (Jeg er ryger, hvilket jeg ved påvirker hosten på den måde at den forbliver længere - jeg har dog aldrig oplevet at hoste så længe). Jeg er i den sidste uge begyndt at få ondt i brystet når jeg hoster, hvilket nu er blevet en konstant smerte, der forværres når jeg hoster og trækker vejret dybt. Det gør ondt i venstre side af brystet, siden og ryggen.

Jeg mistænker selv at det evt. kan være en lungebetændelse, men da der også er blodpropper i min familie, bekymrer dette mig også.

Bør jeg kontakte lægen eller se tiden an?
(Jeg har svært ved at få mig selv til at gå til læge :D )

- Jeg er i øvrigt en kvinde på 20 år.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Når man har haft hoste i lang tid, bliver man øm i muskulaturen, så det er givet derfor, du nu har så ondt.

    Du nævner ikke feber, så det går jeg ikke ud fra, du har, men du kan jo ret beset godt have en såkaldt kold lungebetændelse.

    Men - ligegyldigt hvad, så bør man da altid lige gå til læge, hvis man er det mindste i tvivl. Det er det, vi har dem til.

    Ja, tobak er rigtig god til at fastholde hoste, så hvis det overhovedet er dig muligt, foreslår jeg, at du prøver at benytte denne lejlighed til at kvitte tobakken. Det vil du blive lykkelig over resten af dit liv.
Log in eller Registrér for at kommentere.