Hjem Mave og tarm Åben debat om mave-tarmproblemer

Kvalme, vægttab og mavesmerter

Hej, jeg er en dreng på 19 år.
De sidste to uger har jeg døjet med en slem kvalme ( dog ikke så slem at jeg kaster op), og til dette har jeg også tabt mig 2-3 kg. Jeg har næsten ingen appetit, hvilket jeg plejer at have at have i stor grad! (Jeg vejer nu 68 kg, og er ca. 1.88 høj)
Ind i mellem kommer der hårde mavesmerter, f.eks. hvis jeg skal tisse, eller bevæger min mave for hurtigt. Jeg er også træt og uoplagt hele tiden, så selv de mindste opgaver, som f.eks. en skoleaflevering virker uoverskueligt.
Forskellige ting de har medbragt er: Tør i munden, hovedpine, ændret afførings cyklus (Eller hvad det nu hedder).

De der knuder som sidder på halsen og i lysken er vokset, så dem der sidder i lysken nu kan ses hvis jeg kigger ned.
Min mave kan godt være overfølsom over f.eks. alkohol (jeg ved ikke om det betyder noget)

Mit spørgsmål er så, er der nogen der har oplevet lignende?
Burde jeg gå til lægen?
Burde jeg tage det mere seriøst end f.eks. en influenza?

Mvh.
Frederik
Og tusind tak for svarene på forhånd!

Kommentarer

  • Ja,naturligvis bør du gå til læge, og du bør insistere på at blive ordentligt undersøgt.

    Ingen på et debatforum kan give dig en diagnose.

    Senere - altså når du HAR været ved læge - kan det måske være en ide at se på din kost, for der kan være noget, du ikke kan tåle, og lige præcis den side af sagen er læger ikke specielt gode til.

    Men allerførst handler det om, at du skal udredes for, om du fejler noget fysisk og du bør faktisk ikke vente, men kontakte din læge i morgen og bede om at få en tid hurtigst muligt, for det er ikke godt at gå og tabe sig på den måde og så hurtigt.

    Nu ved jeg ikke hvad "de der knuder" er for noget; men også de bør da undersøges nærmere.
Log in eller Registrér for at kommentere.