Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Min kur mod migræne og hovedpine

Redigeret 7 oktober, 2015, 05:20 i Hovedpine og migræne
Hej alle

Jeg har i nogle år haft hovedpine dagligt og mange gange med migræne til følge. Jeg har altid gjort det sædvanlige: taget en treo og drukket en masse vand når jeg kunne mærke migrænen var på vej. Når det var rigtig slemt tog jeg sumatriptan sandoz, piller mod migræne. De virkede selvfølgelig men jeg fik det bare så dårligt af det!! Alt i alt nogle helt igennem forfærdelige år hvor jeg virkelig har følt mig stærkt hæmmet. Jeg ønskede bare at have en normal hverdag uden alt den hovedpine.

For ca. to måneder siden opdagede jeg så noget, jeg aldrig i min vildeste fantasi troede ville kunne være en årsag, nemlig magnesiummangel. Det var en af mine veninder der snakkede om dette. og ja, muligheden var der selvfølgelig fordi jeg ikke spiser nødder, fuldkorn, grøntsager og kerner, hvilket er gode kilder til magnesium. Så prøvede jeg at gå ned til min lokale matas og spørge efter noget magnesium og her fik jeg så stukket en blå æske i hånden som jeg tog med hjem. Jeg har spist en pille hver dag siden jeg købte æsken og jeg må sige, at jeg faktisk ikke i samme grad har hovedpine som tidligere. Faktisk har jeg slet ikke haft nogle migræne anfald siden, hvilket både er virkelig lækkert og samtidig meget overraskende for mig!

Hvad der er rigtig sjovt er, at der her på det seneste har været utrolig meget fokus på migræne. Især på facebook har mange migræneramte skrevet om, at magnesium kan virke mod både migræne og hovedpine. Jeg må da sige, at det er dejligt at se, at andre også har oplevet stor glæde ved at spise magnesium. Her i dag læste jeg en virkelig god artikel om dette:

http://healthandscience.eu/index.php?op ... 69&lang=da

Håber andre, der er i samme situation som mig selv, prøver dette af. Hvis det virker er det jo bare fantastisk eller må man jo bare stoppe igen. Det er i hvert fald ikke noget der skader at prøve. Det var i hvert fald min historie om hvordan jeg er blevet fri for migræne - i hvert fald for nu!!

Knus fra Line

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Line
    Det lyder jo fantastisk for dig, bare det var mig.

    Jeg har besluttet mig for også at prøve magnesium, nu hvor der er så mange som taler så varmt om det.

    Må jeg spørge hvad det hedder, det som har virket for dig og hvor du har købt det?

    mvh en håbefuld Gitte
  • Indstillinger
    hej Gitte! Det er da et forsøg værd. Det har jo vist sig at virke hos nogen mens andre desværre ikke har fået samme oplevelse, så hvis du ikke har prøvet det af endnu, så synes jeg da helt sikkert du skal prøve det af!

    jeg købte mine magnesium nede hos Matas. De hedder bio-magnesium og er en blå æske med blisterpakker, hvor man kun klikker en enkelt pille af gangen. Der var 120 stks i min æske og kostede omkring 120 kr, så det er ikke så galt når man nu skal prøve noget nyt af!

    Håber du kan bruge mit svar til noget. du må endelig skrive hvad du ender med at købe og selvfølgelig om du oplever en effekt af magnesium

    Knus Line
Log in eller Registrér for at kommentere.