Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Overvejer brystforminskende operation.. Hjælp!

Hej! Jeg overvejer stærkt at få en brystreduktion. Men er bekymret for bivirkninger og timingen. Jeg er 18 år, snart 19 og vejer 77 kg. Da jeg kun er 160 cm høj, er jeg godt klar over jeg skal tabe mig hvis jeg vil have operationen. Jeg går på HHX på 3 år og ved ikke om jeg skal vente til jeg er blevet student eller om jeg skal gå i gang med det samme. Jeg bruger i øjeblikket en 75H. Jeg har altid smerter i både ryg, nakke og skuldre altid og det er et kæmpe problem for mig psykisk. Jeg lukker mig ude af det sociale fordi jeg føler mig utilpas i min egen krop grundet mine bryster, fordi jeg hele tiden går og tænker på det når jeg er blandt folk.. Om de går og kigger på mine bryster osv. Jeg har tit fået et par kommentarer omkring det og jeg føler, jeg er ved at bryde sammen hver gang det sker. Det stopper mig fra så mange ting som jeg gerne vil bl.a. løb og dans. Jeg løb og dansede meget da jeg var yngre, men efter mine bryster er blevet større er det rigtig ubehageligt at dyrke motion. Derud over interessere jeg mig rigtig meget for mode og kan lide at bruge timer på at kigge på tøj og sammensætte outfits... men jeg kan ikke selv bruge det fordi det ikke passer mine bryster.
Jeg vil gerne høre om der er nogen af jer der har haft en sådan operation og jeres oplevelse med det. Og evt. nogle gode råd. Tak!
Log in eller Registrér for at kommentere.