Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skal jeg være bekymret for disse uforklarlige sår?

Redigeret 20 december, 2017, 19:08 i Åben debat om hud og hår
Advarsel: Klamme billeder af mystiske sår på min ryg og mave. Spis op før du åbner.

http://imgur.com/a/s5xMw

Det har set sådan ud i mere end et halvt år... ja, faktisk er det snart et år siden det begyndte. Jeg er ved at skifte læge, men jeg skulle sådan set have været til hudlæge engang i juli, men jeg vil bare høre om nogen har set dette før?

Jeg er virkelig bange for at jeg måske har hudkræft, da mine sår ligner lidt de billeder jeg engang så af hudkræft... måske endda melanoma, da de har asymmetrisk form.

Jeg ved ikke om de bliver større, men de tre jeg har på maven kom af sig selv, først som en lille kløende rød plet som jeg kløede i, og vupti, så har de bare set sådan ud siden, og de heler ikke, men de kløer heller ikke mere. De ser bare uhyggelige ud.

Og ja, der er også kommet et på min højre arm, som man kan se.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg synes da bestemt, det er noget, du skal tage seriøst. Dog – ingen på et debatforum kan se om lige præcis dine sår er noget alvorligt eller om de ikke er. Det kan kun fagfolk vurdere.

    Du er ved at skifte læge, men ” skulle sådan set have været til hudlæge engang i juli, ” ???

    Hvorfor i alverden mødte du ikke op til det? Der er desværre ret lang ventetid på tider hos en hudlæge.

    Jeg foreslår, at du møder op til din nye læge snarest, får set på det her, og får vurderet, om du skal have en hastetid hos en hudlæge.
  • Indstillinger
    Jeg er enig med lotte
  • Indstillinger
    Tænkte jeg ville skrive en opdatering da der er gået noget tid og ting er sket. Stadig ingen diagnosis, sårene er de samme og jeg har fået en ny i nakken og nohæe mindre læsioner på begge arme. De generer ikke synderligt meget - de bekrymrer bare en del.