Hjem Astma og allergi Astma

Astma eller dårlig form?

Redigeret 16 september, 2015, 10:50 i Astma
Jeg er en pige på 16 år, som aldrig rigtigt er gået op i træning eller motion, så jeg er i ret dårlig form. Men her for tiden er jeg begyndt at tvivle på om det bare er dårlig form eller om det kunne være astma. Jeg bliver utroligt let forpustet, selv ved at jeg skal gå op ad trappen til 1. sal. Men jeg synes det er mærkeligt at jeg kan være i så dårlig form, hver anden uge cykler jeg til og fra skole, og jeg har regnet ud at det er cirka 32 km hver anden uge. Jeg har googlet symptomerne på astma, og jeg har nogle af dem. Bl.a. at det tager meget lang tid for mig at komme over forkøelser, og når jeg træner og løber i idræt har jeg svært ved at få vejret efter ret kort tid, og så det der med slim i halsen. Vi havde for ikke så lang tid cooper test i idræt, og jeg klarede mig så dårligt at jeg slet ikke lå inde for skemaet, selv de overvægtige piger som aldrig træner klarede sig bedre end mig og det kan ikke være på grund af min vægt, da min vægt ligger inden for normalområdet( jeg er 177 cm og vejer 65 kg). Så er jeg bare i dårlig form eller kunne det være astma?
Log in eller Registrér for at kommentere.