Hjem Muskler, led og knogler Whiplash (piskesmæld)

Slag på kæbe, piskesmæld?

Redigeret 16 december, 2015, 05:21 i Whiplash (piskesmæld)
Hej!

For 3 uger siden fik jeg et ret hårdt slag på højre side af kæben omkring hjørnet under øret. Jeg blev slået af en plastik pind som er dækket af skumgummi.

Der var ingen umiddelbar skade som man kunne se, intet blåt mærke og heller ingen speciel smerte på stedet der blev ramt.

Det som stresser mig er at nu er der gået 3 uger og så er der forskellige gener som ikke gider at gå væk som gør mig nervøs.

Jeg har et konstant tryk ind på halsen under stedet på kæben der blev ramt, altså som om kæben skubber lidt ind på halsen. Når jeg mærker efter på halsen føles det som om der er et lidt større klump eller hævnen af noget i halsen som jeg også kan mærke når jeg synker.

Mine tænder bidder ikke ordentligt sammen som de plejer. Den måde de bidder sammen på var anderledes i en periode efter hændelsen hvor jeg kunne mærke at venstre side (modsatte side af slag) bed hårdere sammen end der hvor jeg blev ramt hvor der var lidt luft mellem tænderne... som om kæben var blevet lidt skæv af slaget.
Nu 3 uger efter er biddet endnu mere anderledes, som om jeg slet ikke kan bide sammen og fortænderne også stødder underligt på hinanden.

Det føles ikke som om de her symptomer bliver med tiden.

Jeg går konstant og føler mig bange for at der er sket noget permanent som ikke går over eller kan fixes.

Jeg fik at vide at det min kæbe har været ude for godt kunne minde og et piskesmæld på selve kæben, fordi den har lavet et hurtigt hårdt uventet ryk på grund af slaget.
Men er det også muligt at selve kæbeknoglen på nogen måde kan blive bøjet eller trykket indad? Uden at brække? Eller er det på grund af led/sener/muskler?

Håber nogen kan lette mit sin fordi jeg så bange for at det ikke går væk igen.

Hilsen Magnus

Kommentarer

  • Nu er dette indlæg ikke helt ny så hvis du ikke på nuværende tidspunkt har været hos din læge, så er det bare med at komme afsted. I mit arbejde som maler http://www.malertilbud.nu/ har jeg flere gange arbejdet i træk, der ud over at give ondt i ørerne også har trukket min kæbe skæv så tænderne ikke kunne tygge ordentligt sammen. Det gik heldigvis over af sig selv efter et par dage.
Log in eller Registrér for at kommentere.