Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

De rigtige spørgsmål - 12 årige dreng vil flytte ud til hans

Redigeret 1 september, 2015, 04:01 i Store børn
Min søn på 12 år ønsker at flytte ud til hans far. Hvordan stiller jeg ham de rigtige spørgsmål for at han bliver sikker på, at det er det han vil.

For historie:
Vi har været skilt i to år, i den tid har hans fader haft 3 adresser og 3 forskellige kærester. Kæreste 1 - enlig, 40 år, uden børn, min ex. gik hele tiden og fortalte han ville flytte til Fyn, ned til hende, de blev forlovet og skulle giftes. efter 6 mdr. var det slut.
Han gik direkte i gang med kæreste nr. 2, 41 år, 4 børn, 3 hjemmeboende, han flyttede ret hurtigt ud til hende, et lille hus på 95 kvm, hvor de nu skulle være 6 når min søn var på besøg (storesøster på 15 overnattede der aldrig). 9 mdr og det var slut, lejede så et hus, sagde til børnene, det var for deres skyld, indrettede værelser mv. 14 efter flyttede kæreste nr. 3 ind, med to af hendes fire børn.(storsøster fik inddraget sit værelse) og i starten skulle min søn ha' delt værelse med en fremmed. 3 mdr. senere er hun smidt ud.

Min ex. drikker alt for meget, falder i søvn med bordet osv. også når han har vores søn.

Nu er det så min søn ønsker at flytte der ud.
Der går maks en måned så har faderen en ny kæreste og børnene er ligegyldige, han skal flytte skole, være alene hjemme om morgenen, om eftermiddagen. Han kan finde på at ringe til mig morgen, middag og aften, når han er der, fordi så er der det ene galt og så det andet, far har drukket osv. Så savner han mig ...

Hvordan får jeg ham til at træffe den rigtige beslutning, hvor han har tænkt over alle parametre?
Jeg er selvfølgelig ked af hvis han flytter, men huer mig heller ikke, han skal bo hos en alkoholiseret far, det var det vi bl.a flyttede fra.

Nogen erfaringer?
Log in eller Registrér for at kommentere.