Hjem Sind og psyke Skizofreni

Tankepåførsel

Redigeret 26 september, 2015, 16:56 i Skizofreni
Jeg tror måske jeg oplever tankepåførsel, men er ikke rigtig sikker på om det er det. Altså jeg oplever at andres ord bliver til mine tanker uden det egentlig føles som om det er mine egne tanker.

Er der nogen af jer der har prøvet at opleve tankepåførsel og vil fortælle mg hvordan det føles? Kan man få det til at forsvinde?

På forhånd tak.

Kommentarer

  • Jeg tror det er noget vi alle oplever, men vi er bare ikke klar over det. Vi påvirker alle hinanden bevidst eller ubebevidst. Hvis man er sensitiv kan man mærke andres tanker og følelser. Det sker nogle gange at folk i forskellige lande arbejder på den samme opfindelse samtidigt. Det har noget at gøre med den kollektive bevidsthed.

    Hvis det føleles ubehageligt ,så bare lade tankerne passere uden at give dem opmærksomhed, så mister de deres energi.

    Mvh

    Charaka
  • Problemet er bare at jeg ikke bare kan lade dem passere. Altså, tankerne sidder ligesom så fast så jeg ikke altid kan lade være at agere på dem.
  • Nej det kan være svært men man kan lære at give slip. Nogle gange skal man have hjælp til det. Det kan godt være dine egne tanker som ligger som og laver problemer i underbevidstheden - det er svært at vide og er ikke vigtigt.

    Jeg giver dig et eksempel.

    Jeg blev mobbet som dreng i skolen. Dette medførte at jeg havde en masse indeklemt vrede som kom til udtryk 40 år senere ved at jeg havde næsten daglige perioder hvor jeg oplevede sådan en vrede uden jeg var bevidst om hvad min vrede var rettet imod før en terapeaut sagde til mig at det var mod unge mænd.

    Terepeauten fjernede derved min vrede på 1 minut gennem en metode som hedder Yuen Method (se vidioer på youtube). Derefter har jeg ikke haft disse tanker og følelser.


    Så min pointe er at man nogen gange skal have lidt hjælp til at komme ud over nogle bestemte tanker og følelser.
  • Det er bare ikke noget der ligger begravet fra fortiden. Det er sådan meget direkte. Nogen siger noget og pludselig sidder det i mit hoved og jeg kan ikke få det til at gå væk og kan derfor ikke lade være med at agere på det, selvom det ofte ikke er noget jeg selv vil.

    Ville bare høre om andre har prøvet det og hvordan de eventuelt har fået det til at gå væk.
  • Hej igen

    Jeg kan god se at det må være ubehageligt. I mellemtiden er jeg stødt på en øvelse som hjælper på det mentale. Måske kan den hjælpe dig - det koster i hvert fald ikke noget og det er en let øvelse man laver med fingrene.

    Held og Lykke fremover


    http://mudrananda.com/vyana-mudra-nuets-kraft/
  • Tak. Det vil jeg prøve :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.