Tankepåførsel
Jeg tror måske jeg oplever tankepåførsel, men er ikke rigtig sikker på om det er det. Altså jeg oplever at andres ord bliver til mine tanker uden det egentlig føles som om det er mine egne tanker.
Er der nogen af jer der har prøvet at opleve tankepåførsel og vil fortælle mg hvordan det føles? Kan man få det til at forsvinde?
På forhånd tak.
Er der nogen af jer der har prøvet at opleve tankepåførsel og vil fortælle mg hvordan det føles? Kan man få det til at forsvinde?
På forhånd tak.
Kommentarer
Hvis det føleles ubehageligt ,så bare lade tankerne passere uden at give dem opmærksomhed, så mister de deres energi.
Mvh
Charaka
Jeg giver dig et eksempel.
Jeg blev mobbet som dreng i skolen. Dette medførte at jeg havde en masse indeklemt vrede som kom til udtryk 40 år senere ved at jeg havde næsten daglige perioder hvor jeg oplevede sådan en vrede uden jeg var bevidst om hvad min vrede var rettet imod før en terapeaut sagde til mig at det var mod unge mænd.
Terepeauten fjernede derved min vrede på 1 minut gennem en metode som hedder Yuen Method (se vidioer på youtube). Derefter har jeg ikke haft disse tanker og følelser.
Så min pointe er at man nogen gange skal have lidt hjælp til at komme ud over nogle bestemte tanker og følelser.
Ville bare høre om andre har prøvet det og hvordan de eventuelt har fået det til at gå væk.
Jeg kan god se at det må være ubehageligt. I mellemtiden er jeg stødt på en øvelse som hjælper på det mentale. Måske kan den hjælpe dig - det koster i hvert fald ikke noget og det er en let øvelse man laver med fingrene.
Held og Lykke fremover
http://mudrananda.com/vyana-mudra-nuets-kraft/