Hjem Mænd Åben debat for mænd

Røde knopper på Glans

Redigeret 24 august, 2015, 10:14 i Åben debat for mænd
Jeg har i løbet af de sidste 8 måneder oplevet små røde plamager på min glans, der ikke generer mig i form af kløe og så videre.
I starten var jeg lidt urolig og tænkte at det evt kun var en gang svamp, og søgte derfor læge. Her blev jeg podet for forskellige seksuelle overførte sygdomme, hvor alle tests viste sig at være negative, "herpes" + "vorter".
Hvorefter jeg fik Brentacort til at behandle det med, hvilket er et kombiprodukt med binyrebarkhormon, samt svampemiddel.
Dette kunne godt slå de røde knopper ned, således udslettet forsvinder, hvorefter det efter cirka 10-14 dage uden symptomer, langsomt kommer frem igen, ligeledes er jeg blevet behandlet med brentan, uden dette havde en effekt, og det derfor må være binyrebarkhormonen der har en effekt.
Jeg har derfor kørt den rutine at når jeg fik symptomerne, anvendt brentacort, for at komme af med symptomerne, men efter sidste snak med lægen sidste uge frarådt dette, og henvist til en hudlæge.

Ventetiden til hudlægen er på 32 uger... hvilket jeg synes er ret lang tid, når man tænker på at jeg i forvejen har haft problemet i 8 måneder.

De røde plamager kan ligeledes virke lidt tørre til tider, hvor der dannes en sårskorpe der falder af, herefter vokser de op i størrelse, for til sidst at samles, og danne et samlet udslæt.

Typisk kommer knopperne i antallet 1-7 af gangen, det samme sted, bagerst på glansen.

Men som sagt forsvinder det 100% efter omkring 10 dages behandling med svagtvirkende binyrebarkhormon.

Ville derfor høre om nogle har oplevet noget lignende, da det fylder meget for mig psykisk, og jeg nu begynder at have søvnløse nætter til tanker om det evt. kan være forstadie til cancer? - hvilket er min største frygt - er 18 år gammel.

Håber på hurtigt svar, MvH Stefan..
Log in eller Registrér for at kommentere.