Hjem Mænd Åben debat for mænd

Fodsved!

Hej.

Jeg har i mange år haft problemer med fødderne.

Men synes det bliver langsomt værre, især med lugten. Og det er helt ligegyldigt hvor ofte jeg går i bad (op til 3 gange dagligt) skifter sokker og vasker mine sko.

Alligevel går der ikke meget mere end en 1 times tid, så føles min fødder "fugtige" Og det gør de så hele dagen, så det er en ordenlig "hørmer" man slipper fri når man kommer hjem.

Men i de sidste par år har mine sko heller ikke kunnet holde lugten inden - i sådan grad at mennesker omkring mig tror jeg ikke har været i bad i dagevis; selvom det måske kun er 2 timer siden jeg var i bad sidst !

Har naturligvis talt med lægen om det, han mener jeg har fodsvamp og derfor i flere omgange givet mig nogle cremer jeg skulle smøre på, men helt uden effekt !

Nogen idéer til hvordan jeg kan komme dette problem til livs, udover altid at have en deo på mig jeg kan sprøjte skoene og fødderne med jævnligt?

Kommentarer

  • Hej fuerzzz1981

    Fik du styr på om det var fodsvamp eller var der en anden årsag?
    Jeg har selv haft en del problemer med lugtende og svedige fødder, så jeg er lidt interesseret i at høre hvad det endte med for dig?

    Jeg syntes selv at jeg har meget god succes med sådan et fodpulver jeg køber fra noget der hedder scholl her https://mecindo.dk/scholl-da

    Det ville dog være rart at slippe for at bruge det værd dag og generelt hele tiden skulle være så opmærksom på sine fødder..

    Hvis det var fodsvamp - kom du så af med det og blev dine fødder mindre svedige bagefter?

    Hilsen Maria
  • Hej.

    Nej jeg fandt aldrig en løsning udover tykke sokker der kan suge det værste.

    Det hjælper ikke på lugten efter 8-10 timer i sko, men mindsker problemet med at ens hud på tæerne næsten er opløst.

    Jeg har desværre fået kræft imellem tiden, så fodsved er mit mindste problem for tiden.

    Held og lykke med det.
Log in eller Registrér for at kommentere.