Hjem Sex & samliv Prævention

P-pille pause 7 dage +12 timer????

Redigeret 15 december, 2016, 08:24 i Prævention
Hej. Jeg er virkelig i tvivl her. Jeg tog sidste pille tirsdag aften i sidste uge i min pakke. Jeg skulle så starte onsdag aften og havde så ikke flere. Derfor gik der 12 timer mere til torsdag morgen hvor jeg fik hentet p-pillen og taget den. Er jeg beskyttet under samleje eller skal vi bruge kondom i 7 dage? :(
Altså normalt må man jo gerne glemme en pille i 12 timer og er så stadig dækket ind?.... Gælder det også for første pille i pakken?

Kommentarer

  • Hej Mie12345

    Du har ret i, at man normalt godt kan vente 12 timer med at tage den glemte p-pille og stadig være beskyttet, men dette gælder ikke helt, når man starter på en ny blisterpakke. Hvis man glemmer at tage nogle af de 3 første p-piller efter sin p-pille frie pause, skal man starte med 1 pille om dagen og bruge ekstra prævention som f.eks. kondom de næste 7 dage. Herefter skal man springe den næste p-pillefri periode over og begynde på en ny blisterpakke med det samme, hvis den p-pillefrie periode kommer inden for de næste 3 uger.
    Tjek denne artikel ud: https://www.practio.dk/artikler/glemt-p-pille

    Jeg håber, at det kan hjælpe, hvis du eller andre kommer ud fra lignende en anden gang.

    Vh!
Log in eller Registrér for at kommentere.