Hjem Sind og psyke Angst

Hjælp til forpint mand :(

Redigeret 16 august, 2015, 16:31 i Angst
Hej
Jeg skriver på dette forum fordi jeg har desperat brug for råd og og hjælp. Jeg håber at der er nogen som vil tage sig tid og hjælpe mig. Jeg er en mand på 36 år og har de sidste 6 mdr. Befundet mig i et levende mareridt og det bliver ved med at blive værre.

Det startede som sagt for 6 mdr. Siden hvor jeg efter en pause på 2 mdr fra cipramil, som jeg havde taget gennem 14 år begyndte på dem igen. Sagen er lidt kompliceret bla fordi jeg i min store dumhed startede op i fuld dosis uden at have en læge indover. Nu var dette selvfølgelig meget dumt gjordt og jeg ønsker at jeg havde gjordt det anderledes. Men mit helvede begynder her, i de 2 uger jeg var på dem fik jeg ikke en eneste nats søvn og jeg begyndte at få muskelsammentrækninger, samt stærk panikangst. Efter 2 uger blev jeg enig med min læge om at trappe ud af cipramilen og begynde på mirtazapin. De hjalp på søvnen, men ikke angsten og muskelsammentrækningerrne. I en måned fortsatte jeg på dem, hvorefter min læge begyndte mig op på cipralex om morgenen og stadig mirtazapin om aftenen. Nu begyndte jeg for alvor at få det dårligt og mine muskelsammentrækninger blev værre, samt angsten i den grad var til stede, jeg fik også stærk feberfornemmelse, men det forsvandt igen, da jeg så stoppede med mirtazapin.

Jeg havde nu skiftet psykiater og den nye psykiater valgte at sætte mig på noget antipsykotisk i stedet for, i meget lav dosis, samt at jeg skulle fortsætte med cipralex, siden den dag i dag er cipralex skiftet ud med cipramil igen, da det var medicinen som jeg i 14 år fik og havde en virkning dengang. Problemet er dog at jeg har det meget meget dårligt. Jeg føler mig konstant beruset og svimmel og angsten er der stadigvæk. Jeg fungerer slet ikke i hverdagen og ligger konstant ned pga svimmelhed. Har været på psykiatrisk skadestue 14 gange indenfor 6 mdr. Og er pt. I noget udredningsforløb for noget bipolar, hvilket psykiateren jeg går hos, ikke mener er tilfældet.

Jeg føler ikke at det er sygdommen, men simpelthen pillerne som har gjort mig dårlig. Jeg er overbevist om at det jeg startede op på fuld dosis, samt medicinkombinationen cipralex og mirtazapin, gjorde at jeg har det så dårligt som jeg har det nu.

Jeg har selvmordstanker hver dag og kan snart ikke mere. Jeg er forpint både fysisk og psykisk og føler ingen håb mere. Jeg har brug for råd og viden fra nogen der har været igennem nogenlunde det samme.

Mvh
Den stærkt forpinte

Kommentarer

  • Jeg har ingen erfaring med den slags medicin overhovedet, men kan fortælle dig jeg har været syg af blodtryksmedicin i årevis.
    Hverken min daværende læge eller et par vagtlæger ville tro på mig.

    På nettet var der en, der skrev til mig det kunne være medicinen, som gik for hurtigt i blodet og jeg skulle prøve originalmedicinen i stedet for en kopimedicin.

    Originalmedicinen indeholdt nogle andre hjælpestoffer, som jeg kunne tåle.
    Læger er også slemme til bare at skrive mere medicin ud, det blev også gjort i mit tilfælde, jeg fik i virkeligheden for meget medicin.

    Det gjorde hele forskellen, da jeg skiftede til originalmedicin og satte dosis ned. Mit blodtryk blev normalt, hvor det før var for højt. Det jeg mener er du sagtens kan have ret i, du bliver syg af medicin. Desværre ved læger ikke nok om bivirkninger og så kan det gå galt.

    Jeg ved som sagt intet om den slags medicin du får. Men som du selv er inde på kan det sagtes være tilfældet for dig, du heller ikke kan tåle medicinen.

    Og det kan bare være den kopi, du får udleveret, der eventuelt har skylden.
    På nettet fandt jeg indholdsstofferne, men en farmaceut på apoteket kan også vejlede eller bør bestemt kunne.

    Altså det kan være medicinens indholdsstoffer eller det kan være selve medicinen du ikke tåler. Prøv at spørge farmaceuten på apoteket. Somme tider kan man få et godt råd. Jeg blev selv engang advaret af farmaceuten mod noget medicin, jeg blev syg af. Siden har jeg passet meget på hvad jeg får af medicin.

    Jeg vil også have den samme slags medicin hver gang, jeg vil ikke skifte mellem forskellige kopier. Min nye læge ved den slags og tror på mig. Det ved læger da, siger han, men nej, det gør de ikke altid.
  • "Hjælp til forpint mand"

    Det kunne have været rart om man vidste mit svar i det mindste var blevet læst. Jeg gjorde mig umage med det.
Log in eller Registrér for at kommentere.