Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

HJÆLP DER ER NOGET GALT

Redigeret 11 august, 2015, 03:37 i PMS og menstruation
Hej jeg er 16 år og har en meget underlig menstruations rutine..
Første gang jeg fik mens var jeg 12 år og det var der i ca. 2 måneder men så stoppede det. Jeg fik det så igen da jeg var 14 år og der var det der kun den ene gang.. Så fik jeg det dog sidste år da jeg var 15 under en idrætstime, og det varede dog lidt længere - 3 måneder og jeg troede virkelig at det ville holde men det stoppede igen og jeg har lige fået her for en uge siden igen! men og det bliver ved? det ved jeg ikke.. hvad kan det betyde?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er svært at forstå din tekst. Mener du, at du bliver ved med at bløde bør du tale med din læge.

    Er det fordi du bløder uregelmæssigt kan du læse dette.

    citat.

    Selvom det almindeligste for kvinder altså er en månedlig blødning, så er der dog en del, der bløder sjældnere, med fem til seks eller otte ugers interval. Det gør ikke noget, men det kan være irriterende slet ikke at vide, hvornår menstruationen kommer - og om den kommer.

    Hvis du har uregelmæssige menstruationer og ikke bruger helt sikker prævention , er der, som for alle andre, mulighed for graviditet. De sjældne, uregelmæssige blødninger kan dog være udtryk for svigtende ægløsning. Og ægløsning er som bekendt nødvendig for at blive gravid.

    Hvad kan lægen gøre?

    Hvis det bekymrer dig, at blødningerne kommer sjældent og uregelmæssigt, og uregelmæssigheden varer ved i halve og hele år, bør du kontakte din læge med henblik på en vurdering og eventuelt henvisning til gynækolog.
Log in eller Registrér for at kommentere.