Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er det angst

Redigeret 5 august, 2015, 18:26 i Angst
Hej

Jeg er en pige på 15, som altid har haft en tanke, og nu vil jeg gerne høre om det er angst, noget andet eller bare mig. Det har stået på så længe jeg kan huske, det er kun om aftenen m, hvis jeg skal nogle steder, da jeg var mindre fx. på toilet eller efter noget ude i vores køkken, blev jeg virkelig nervøs, og fik en ubehagelig følelse i kroppen så når jeg fik mig selv overtalt til at gå, skyndte jeg mig så meget jeg kunne og løb tilbage, men stoppede så min familie ikke så det. Og nu hvor jeg er blevet ældre så når jeg skulle være alene hjemme så mellem 16-20 kunne jeg nærmest ikke være andre steder end på mit værelse det er mit "safe place". Og når jeg bare er hjemme almindelig så cirka efter 20:00 så kan jeg næsten ikke gå ud på toilettet da der kan være nogle der vil kidnappe mig alle steder. Fx. hvis jeg går forbi en dør så får jeg igen den grimme følelse, og når jeg så kommer ud på toilettet er der et vindue over og jeg føler der kommer nogle igennem det hele tiden (det er ikke særligt stort, men hvis, men jeg tror man kan komme igennem hvis man vil), jeg føler også nogle gange de kan være under vores skabe som er ca 10-20 cm over jorden. Til sidst føler jeg også at de kan være bag vores badeforhæng. Og når jeg så kommer tilbage på mit værelse, har jeg en tanke om at jeg ikke har skyllet ud(den følelse har jeg hver gang jeg hat været på toilet og nogle gange har jeg været til bage og kigge (engang var jeg gået ud til bussen og morgen, men måtte ind og kigge)) og når man ikke kan lide at skulle derud, men en stemme siger at jeg skal føler jeg at jeg står i et stort dilemma.

Håber i kan give mig et svar og håber ikke det er forvirrende
Log in eller Registrér for at kommentere.