Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sløv skægvækst trods genetik?

Redigeret 5 august, 2015, 04:29 i Spørg Netdoktors brugere
Hej

Dette er måske et underligt spørgsmål i forhold til hvad andre spørg om, men det er et problem for mig som jeg synes jeg lider under..

Jeg har et problem med, at min skægvækst er meget sløv. Jeg er nu 22 og mine jævnaldrende venner har nærmest haft fuldskæg de sidste 2-3 år.
Jeg ved godt at dette kan være genetisk og forskelligt fra person til person, men jeg tænker bare at der er noget som er uhyre anderledes ved mig i det, at mine gener er anderledes end andre.
Min far stammer fra mellemøsten og mændene i hans familie inkl ham selv, har selv et fint fuldskæg. Min mor er dansk.

Jeg ved godt at det ikke er en selvfølge, at man får et skæg bare fordi man er halvt udenlandsk, men jeg synes bare når man kigger på det genetiske virker det meget mystisk. Og at som regel har udenlandske mænd en tendens til at få hårvækst meget tidligere i deres liv, dette er ikke tilfældet ved mig.

Jeg har seriøst overvejet steroider som en nødløsning, da jeg har set kraftig skægvækst hos mine venner som har taget dette. Jeg ved godt det lyder fuldstændig åndsvagt, men det går mig ret meget på..

hjælp?

mvh

Den forvirret.
Log in eller Registrér for at kommentere.