Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Re:benzodiazepiner

Redigeret 2 august, 2015, 19:41 i Rusmidler
Mit syn på om man skal nedtrappe/udtrappe medicin eller ej. Man kan sige at det er forskelligt fra person til person. Hvor hårdt og hvor lang tid det er og tager til man er færdig, afhænger selvfølgelig af hvor lang tid, og hvor meget man har taget igennem tiderne, og selvfølgelig hvor pressede personerne er i deres hverdag. Kroppen har jo en unik evne til at restituere sig selv når man giver den ro, heldigvis. Nu har jeg trappet ud af en del medicin gennem tiderne, de fleste dog med succes. Men selvfølgelig hvis nogen presser på for at få en til at nedtrappe, og det eneste man har udsigt til er "en kold tyrker" så har man det jo ikke særlig godt. Og man skal huske på at det er en selv der skal igennem det, ikke lægen. Man skal jo selvfølgelig også huske på at nogen folk har et stort ansvar og er meget pressede i deres hverdag, så måske er det godt de har medicinen, og måske har de slet ikke tid/lyst til at blive så dårlige som man bliver af at nedtrappe/udtrappe. Det der med at presse eller tvinge folk til nedtrapning/udtrapning duer ikke, jeg er jo selv om ikke tvunget så presset godt og grundigt før jeg gik igang med min benzoudtrapning. Hav en god dag fra Kim
Log in eller Registrér for at kommentere.