Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp!

Jeg har ikke kunne komme af med afføring de sidste 5 sammenhængende dage og var sidst på toilettet søndag formiddag. To af dagene har jeg været så forstoppet, at jeg ikke har kunne spise noget.

Jeg har prøvet alt fra svesker, drikke en skefuld olie, masser af vand hver dag, Dulcolax, Magnesia på anbefaling af en apoteker, microlax og movicol siden søndag til i dag. Selvfølgelig ikke på éen gang men i samråd med læge.

Ingen af medikamenterne har haft effekt, og jeg har ikke været på toilettet.

Jeg er bange for at min læge ikke tog mig seriøst, da jeg fortalte ham at jeg havde været uden afføring i 5 dage. Han synes det lød af meget, men det er nu engang præcis hvor længe jeg har været uden afføring og i morgen er det seks dage siden.

Jeg er svimmel, kvalm og har sure opstod. Jeg har ikke haft opkast og tarmluft / prutter fungerer. Jeg er i øvrigt 5 måneder gravid.

Bør jeg ringe til 1813 hvis jeg ikke har haft afføring imorgen? Og kan de hjælpe mig på en akutmodtagelse?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej. Jeg havde selv en slem endetarmsforstoppelse for ikke så længe siden. Men der stod i en førstehjælpsbog jeg havde at man skulle prøve at presse i en halv times tid før man gjorde noget andet. Det gjorde jeg så og efter 10 minutter kom hele forstoppelsen ud. Så det er da et forsøg værd:)
Log in eller Registrér for at kommentere.