Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Trævlet og klumpet afføring

Jeg har hele tiden en følelse af at gå på toilettet og jeg føler mig aldrig tømt. Min afføring er små hårde og trævlede klumper. Jeg har prøvet magnesia, movicol og dulcolax. Alle ting virker lidt afførende, men når jeg er færdig med medikamenterne ophober afføringen sig blot forfra i mine tarme. Jeg blødte desuden meget mens jeg var på ferie og fik noget mod indvendige hæmorider på et fransk apotek. Det løsnede dog mere end de andre præparater har gjort.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Spiser du for meget usundt går det ud over fordøjelsen. Du skal ændre på din kost og find ud af om der er noget du ikke tåler.
  • Indstillinger
    Jeg spiser bestemt ikke usundt. Jeg drikker 2-3 L vand om dagen, massere af fibre, proteiner og det sunde fedt.
  • Indstillinger
    Det kan godt være du spiser sundt men er der nogle fødevarer som du ikke tåler kan det lave rav i din fordøjelse, at noget er sundt er ikke nødvendigvis godt for dig derfor skrev jeg at du skal kigge på din kost og mærk efter om du reagere på nogle fødevarer som du ikke tåler. Ofte er det mælk, laktose, gluten, kaffe, chokolade. Det kan også være det er irriteret tyktarm og der kan du prøve at følge fodmap diæt mange har gavn af det.
Log in eller Registrér for at kommentere.