Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Borrelia/borreliose

Redigeret 21 januar, 2016, 14:15 i Åben debat om infektioner
Jeg har et spørgsmål vedrørende borreliose og flåtbid.
Kan man have borreliose uden at have opdaget, at man er blevet bidt af en flåt?
Jeg har nemlig opdaget et rødt mærke på mit lår, med en prik/lille plet inden i (intet hvidt område, som jeg har læst mig til kommer ved sygdommen) Jeg mistænker lidt, at det kan være borreliose. Dog har jeg ikke opdaget, at jeg skulle være bidt af en flåt, og derfor opstår min undren. Kan sagtens være jeg "overreagerer", men jeg vil nu alligevel høre, om det kan være tilfældet.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kan fortælle dig, at min mand for nogle uger siden, viste mig et stort rødt mærke på underbenet på størrelse med en femkrone og et bid mærke i midten.

    Der var ingen tvivl om, at han var bidt af et eller andet, men hvad, for jeg synes ikke det lignede noget jeg kendte.

    Mærket var nærmest lilla rødt, og efter flere dage, uden at det havde forandret sig, mente jeg, at det kunne være et flåt-bid.

    Han fik en tid hos lægen, som ikke var i tvivl, det var helt sikkert en flåt, men min mand havde ikke hverken set eller opdaget denne flåt.

    Han fik penicillin og skulle være uden for fare for en borrelia infektion nu, selv om det jo heller ikke er sikkert at denne flåt var smittet.

    Jeg vil lige nævne, at nogle dage senere kom den blege ring, som man læser, så alt i alt lige efter bogen.

    Er du i tvivl, så lad din læge se på det.
  • Indstillinger
    Hej!
    Min kone har været undersøgt for infektion i 2 år uden der har kunnet stille dianose. Har været stukket af flåt mange gange. Været indlagt for hjernehinde betændelse, undersøgt for fra top til tå også borrelia med negativ resultat. Har fået foretaget test i Ausburg hvor det viste sig borrelia posetiv. Testen vist til det dansk sundhedsvæsen med negativ resultat. Er blevet afvist på Skejby at få SSI's udvidede borrelia test da hun ikke er testst posetiv herhjemme.
    Min kone har:
    Smerter i nakke skulder og andre led
    Svimmel
    Hovedpine
    Kvalme
    Mad lede
    Svage muskler
    Træt
    Langsom gang
    Indre rystelser.
    Vi har besluttet i okt. 2015 at blive behandlet i Gdansk, Polen for borrelia og co infektion, hvor testen også viste borrelia med coinfektioner, Hun bliver behandlet med div antibiotika og antioksidanter.
    Håber det lykke at få bugt med denne, ja nærmest ulidelige sygdom.
    Håber også at det danske sygehus væsen må få andre undersøgelses metoder end #Elisa modellen". Vi når nok desværre ikke at få glæde af ændringerne, da vi er godt oppe årene,
    Er der nogle borrelia grupper i Danmark ?

    Med venlig hilsen
    Svend
Log in eller Registrér for at kommentere.