Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mavesmerter af HUSK

Hej. Jeg er nødt til at spise HUSK om aftenen, for jeg får så ondt i maven af det, at det begrænser mig i min hverdag. Selv når jeg spiser det om aftenen, vågner jeg om natten og morgenen og har voldsomme smerter - typisk med øget tarmluft. Smerten foretager sig lidt, hvis noget af gassen kommer ud, men det ophober sig hurtigt igen.

Dyrker meget sport og drikker meget vand. Jeg tager kun én måleske, idet jeg får disse bivirkninger.

Er der andre, der oplever langvarige og næsten uudholdelige smerter; og hvad har I gjort ved det?

Jeg er indforstået med, indtagelsen kan give mavepine og øge tarmluft i nogle dage, men forventer ikke, det er så voldsomt.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du har taget husk i længere periode og du stadig har ondt i maven, skal du nok stoppe med det, for din mave tåler det ikke. Der står altid i pakken hvis man ikke får det bedre efter et par dage eller bivirkninger fortsætter skal man stoppe. Du kan spise masser af fiber fra grove grønsager det er langt bedre for dine tarm.
  • Indstillinger
    Ja man skal ikke tage noget man får smerter af. Husk udvider sig kraftigt i maven så det er vigtigt at man hurtigt drikker et ordentligt glas vand lige bagefter da det sellers kan klistre sig sammen i maven.

    Jeg tager selv husk indimellem uden problemer men jeg køber økologisk i udlandet. Normalt gasser man husken for at dræbe parasitter. Dette efterlader lidt rester af giftig gas i produkter. Måske er det dette du ikke kan tåle.
    Produkter fra Now er mere findelt og de bruger damp istedet for gas til at rense produktet med.

    http://www.amazon.co.uk/Now-Whole-Psyll ... s=husk+now

    Du kan måske også være allergisk overfor planten.
  • Indstillinger
    Mange tak! Jeg vil forsøge med mere vand, og se om det hjælper, idet jeg har en stor pakke HUSK. Jeg må indrømme, der indimellem går en-to dage imellem, fordi jeg ikke har lyst til at opleve smerterne.

    Tak for linket - det vil jeg overveje. Der er problemer med laktose, gluten, samt meget andet. Godt at høre, at du selv har fundet en løsning.
Log in eller Registrér for at kommentere.