Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Manglene menstruation

Redigeret 22 juli, 2015, 07:12 i Spørg Netdoktors brugere
Kære Net-doktor

Jeg har i 3 måneder taget mine P-piller som anbefalede. Hvorefter jeg skulle holde en måneds pause så de kunne se om det var de rigtigt jeg var på - i den måned havde min partner og jeg kun sex med kondom. Efter den måned fik jeg fortalt at jeg kunne starte reglmæssigt på mine P-Piller igen - Lige nu er jeg i den periode hvor min menstruation skulle været kommet efter denne første måned på pillerne igen - MEN den er stadig udeblevet 3 dage efter.. Skal jeg være bekymre?
- Jeg fik min menstruation ret tideligt omkring 9/10 år - og den har aldrig været manglende før og nu er jeg 19 år...

Hilsen Juli676a :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der må da være en årsag til, at du har skullet tage p-piller i tre måneder, holde en måneds pause, og så starte igen?

    Sådan har i hvert fald jeg aldrig hørt en start på p-piller skal være, så måske du skal beskrive, hvorfor det er sådan for dig? Der er åbenbart en speciel anledning til, at du har fået p-piller - og det ikke "bare" er som prævention?

    Man får jo ikke normal menstruation, når man tager p-piller, men der i mod en kunstigt fremkaldt blødning, og den kommer jo gerne i den syv-dages pause, men den kommer da oftest netop efter nogle dage, så tre dage virker ikke som noget bekymrende.

    Men - naturligvis - er der den mindste risiko for graviditet, må du jo tage en test.

    Og - hvis den fortsætter med at udeblive, bør du da lige tale med lægen om det. Det er dog ikke helt usædvanligt, at hormonpåvirkningen er så kraftig, at blødningen kan udeblive eller blot være lidt pletblødning ind i mellem.

    Da der muligvis er helt andre årsager til, at du i det hele taget har fået disse p-piller, er det nok alligevel bedst, at du taler med din læge om det, da lægfolk på et anonymt debatforum, der kun har ovenstående at forholde sig til, meget let kan komme til at give dig forkerte oplysninger.
Log in eller Registrér for at kommentere.