Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forvirret...

Redigeret 16 august, 2015, 11:14 i Anoreksi
Hej alle,

Sidder som 17 årig og er ret forvirret.
Har før haft anoreksi, bulimi og depression samt været selvskadende... Tog lige hele pakken i én. Dette var dog for 2-1 år siden, og kom dog aldrig af med min depression og anoreksi. Er lidt i tvivl mht. min anoreksi. Er der faktisk anoreksi, eller er det bare en skod undskyldning for at føle mig fed og stoppe med at spise?

Har fået kæreste på som er meget støttende, hjælper mig igennem tingene og selvom det er hårdt for ham, så får han altid på en eller anden måde et smil på mit ansigt. Siden jeg har mødt ham har han kunne få mig til at spise mere, er dog stadig knap over de 1000 kalorier om dagen...

Jeg spiser knap morgenmad, når jeg gør, er det fordi det bliver en lang hård dag, og jeg skal bruge energien. Det er altid maks 150 kalorier (inkludere mælk/drikke), og har jeg muligheden får jeg ikke frokost.
Lad os sige, på en god dag (altså jeg får spist 3 "måltider") får jeg omkring de 700 kalorier... MED drikkelse... Rammer nok de 1000 en gang hver anden uge, hvis ikke mindre.
På en dårlig dag (nok 60% af tiden), spiser jeg knap de 300-400 kalorier... Jeg har før været god til ikke at spise flere dage i træk, og få måske de kun 300-500 kalorier om ugen... Dette var over en kort periode (et par måneder), da det blev opdaget hurtigt.

Men er som sagt i god bedring, rykker mig bare ikke så meget... Sidder ligesom fast, hvor jeg er nu og syntes ikke det er godt nok, og vil faktisk gerne ned i vægt. Tvinger mig dog til at blive over de 45 kg (så længe som jeg nu kan...). Har lavet et godt personligt væddemål med min kæreste, som holder mig igang og som holder hovedet højt, men det er ikke altid nok. Er så småt begyndt at få "panic attacks" eller hvad I vil kalde det, dog er det sjældent. Ved ikke om det er fordi det går skidt for tiden, og jo værre jeg får det, jo mere kommer der...

Ja, det var så lidt om mig. Nu til mit egentlige spørgsmål. Ville i kalde det anoreksi? Er omkring de 165, vejer omkring de 45-48kg, og det er jo ikke "småt". Er knap undervægtig, og er rytter som rider omkring de 4 heste om dagen, så jeg laver en masse sport og brænder flere kalorier end jeg indtager mange dage. Dog vil dette sige, at min krop "æder" mine muskler, for at få energi, så er bange for det ikke så meget er musklerne der vejer, men fedtet?

Håber noget af det gav mening, men I må endelig spørge ind til det.
Mvh. den forvirrede.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej :).
    Jeg syntes du skal opsøge din læge og fortælle om dine tanker omkring mad. Jeg går selv i behandling for anoreksi. Jeg har samme højde som dig (164 cm) og har fået at vide at den laveste normalvægt ved denne højde er 54 kg, så 48 kg er undervægtigt

    Ønsker dig alt mulig held og lykke med at få det bedre
Log in eller Registrér for at kommentere.