Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Brunligt slimet udflåd hjælp

Redigeret 19 juli, 2015, 06:48 i Spørg Netdoktors brugere
Jeg har haft menes lign følelser i dag. Og brunligt slimet udflåd både for 3 dage siden. Men det blev Hvidt igen. I dag opdagede jeg så at det var det samme brunlige slimet udflåd. Det bekymrer mig lidt da min ægløsning for 18 dage siden og sex med kæresten dagen efter ægløsning.
Jeg er på p-piller men valgte at springe min menes over igår pga ferie. (Det er 3.gang jeg springer den over pga ferier og andet)
Jeg tog en graviditetstest i dag og den var negativ.
Men det bekymrer mig stadig hvorfor hulen mit udflåd ser sådan ud.
Tidligere på denne uge har jeg desuden været i behandling for blærebetændelse med Penicillin, så jeg ved ikke om det er det der skyldes det brune slimede udflåd.
Hvad tror i?

Kommentarer

• For det første: Læs indlægssedlen for din medicin grundigt. Der skulle det gerne fremgå, at hvis man springer de månedlige pauser over, kan der forekomme pletblødninger. Det er i det hele taget en meget dårlig ide, at springe disse pauser over. P-piller er usunde nok i forvejen, man behøver ikke selv gøre det værre. Selv om det er en kunstigt fremkaldt blødning i denne pause, hober der sig jo alligevel nogle affaldsstoffer op, som skal ud.

For det andet: Sæt dig ind i hvad p-piller i det hele taget er og hvad meningen med dem er. Hele ideen med den medicinering er faktisk, at de skal forhindre ægløsning, så hvis du får ægløsning, vil p-piller være en meget dårlig prævention for dig, da det betyder, at du trods korrekt brug alligevel kan blive gravid. Du nævner, du har haft ægløsning, så det skal du da lige overveje.

For det tredje: Penicillin kan sagtens skabe lidt ubalance i skeden, og du kan få noget svamp – dit udflåd kan godt være tegn på noget svamp.
Log in eller Registrér for at kommentere.