Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hudmærker ved pres eller tryk f.eks. af taske

Redigeret 13 juli, 2015, 18:09 i Sjældne sygdomme
Hej

Jeg har et spørgsmål omkring mærker på huden ved pres/tryk.

Jeg får røde/lilla mærker på huden af f.eks. at have en taske på der vejer ikke meget, men f.eks. en almindelig rygsæk som jeg har på med 10-15 kg, der får jeg røde/lilla mærker der hvor remmen sidder. Er det noget jeg skal ringe min læge omkring? Jeg har ikke haft det før efter jeg har haft leversvigt.

Jeg har haft leversvigt 2 gange i mit liv. Den første var af at begynde ryge cigarretter igen, men gik over efter 2 uger. Jeg kontaktede vagtlægen som sagde det er normalt og vil gå over efter et par uger. Det gjorde det også. Den anden gang var efter en heftig bytur, hvor jeg fik en forgiftning. Jeg havde indtaget en del alkohol og røget en lille joint. Dagen efter indtog jeg panodil piller (2 om morgnen og 2 om aften) for at lempe tømmermændene og migræne som jeg havde, det endte med en indlæggelse på rigshospitalet i 2 måneder. Siden da er jeg kun fest ryger og drikker meget lidt alkohol til fester. Siden jeg er kommet ud af det har jeg haft mærker på huden ved tryk eller pres på huden meget let. Det er 1 år siden jeg kom ud af det og jeg har haft det lige siden. Jeg spiser normalt med god kost og drikker vand regelmæssigt, indtager normale vitamin piller. Jeg dyrker ikke ret meget sport, men holder mig tilstrækkelig aktiv. Jeg er 25 år gammel.

Er det noget jeg skal tage kontakt til min læge omkring og hvad kan det være?
Log in eller Registrér for at kommentere.