Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gravid eller ej?

Redigeret 13 juli, 2015, 06:21 i PMS og menstruation
Hej netdokter.

Jeg er ret bekymret på det seneste, måske er der ingen grund til at være det. Grunden til mine bekymringer går på at jeg har haft et seksuelt forhold med en fyr. De 3 gange inklusive min første gang var ubeskyttet hvilket er rigtig dumt det ved jeg godt. Men, for nylig (3. Gang) var 6 dage efter min ægløsning altså er der en hvis chance for at blive gravid så vidt jeg er informeret, så jeg tog en fortrydelsespille i frygt for jeg var blevet gravid. Den blev taget omkring 40 timer efter jeg havde sex. Jeg fik min menstruation 7 dage efter pillen blev taget og jeg åndede lettet op. Men nu er der gået 35 dage siden jeg fik den menstruation og der plejer (det er stadig lidt uregelmæssigt) at gå omkring de 28 dage. Så jeg er rædselsslagen for om jeg mon kunne være gravid eller om jeg bekymrer mig om noget jeg allerede kan være sikker på ikke er rigtigt? For kan jeg være helt sikker? Er det nødvendigt at købe en graviditetstest eller kan jeg stole på pillen?

Det skal siges mit forhold til denne fyr er slut.

Kommentarer

  • Indstillinger
    De fortrydelsespiller er stærke sager, som kan lave en masse ravage i din krop, så det kan sagtens være derfor, der er rod i din cyklus.

    Men – ingen på et debatforum kan fortælle dig, om du er gravid eller ej, og når man dyrker ubeskyttet sex løber man ALTID en risiko – ikke bare for graviditet, men også for kønsoverførte sygdomme, så du bør derfor gå til læge og sørge for at blive undersøgt for det, og så kan du samtidigt få foretaget en graviditetstest der.
  • Indstillinger
    Tak for dit svar. Jeg tror der har været fortrydelsespillen der har rykket med min menstruation eller noget. I hvert fald er min menstruation lige kommet idag og jeg fik oven i købet taget en graviditetstest der viste negativ heldigvis. Derudover har jeg fået en tid hos lægen mht. eventuelle sygdomme jeg kunne have fået.
  • Indstillinger
    Tak for venlig tilbagemelding. Husk nu den prævention fremover. De fortrydelsespiller er ikke ”bare lige”; de er under ingen omstændigheder sunde for din krop, og derfor er det noget, man kun bør tage i absolut nødstilfælde. Og – kønsoverførte sygdomme florerer ret vildt, og heller ikke de er alle lige nemme at komme af med, nogle kan påvirke resten af livet, så kondom hver gang – helt fra start til slut.
Log in eller Registrér for at kommentere.