Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Smerter i højre side i 1 år

Redigeret 9 juli, 2015, 07:25 i Nyresygdomme
Hej

Jeg har i lidt over et år gået med nogle meget generende smerter og kommer ingen vegne ved at gå til læge. De har simpelthen ingen bud på hvad det kan skyldes. Derfor prøver jeg nu her.

Det startede for ca. 1 år siden hvor jeg fik nogle smerter i højre side af maven og lidt tilsvarende i venstre side, men dog ikke så tit eller markant. Efter et par besøg hos lægen og diverse scanninger, bla MR, ultralyd og renografi fik jeg foretaget en kikkertundersøgelse og der blev foretaget en ballonudvidelse, da gennemløbet i højre side ikke var/er helt optimalt. Fik lagt et indvendigt kateter som blev fjernet en måned senere. Herefter håbede jeg på at det var det, men det har slet ikke hjulpet. Smerterne, som kan beskrives som en "muren" eller strammende fornemmelse oplever jeg stadig, stort set hver dag. Det opleves skiftesvis som om smerten er foran eller bagved.

Udover denne smerte, har jeg smerter foran på maven lige hvor ribbene stopper samt ekstrem oppustethed, oftest sidst på dagen. Disse smerter kan beskrives som ømhed og sviende. Om der er en sammenhæng mellem disse smerter og den i højre side ved jeg ikke, men de er opstået samtidigt og begge dele har stået på meget længe. Derfor nævner jeg dem.

Jeg får foretaget renografier med jævne mellemrum og der er en fordeling på 55% i venstre side og 45 % i højre, men er ikke klar over om det kan forårsagde smerter. Har blot fået at vide at jeg skal kontakte læge hvis jeg får feber, hvilket jeg ikke har oplevet.

Ekstra info:
Kan lige fortælle at jeg blev opereret for en medfødt indsnævring af urinleder i højre side da jeg var 18. Er nu 36. Der har været tale om at det kan skyldes arvæv fra denne operation.

Har fået taget en masse blodprøver på det seneste, primært for at tjekke mine nyretal, men de ser alle normale ud.

Håber der er nogen der har nogle input da jeg er ved at temmelig frustreret og opgivende. Smerterne er der hver dag og nedsætter min livskvalitet betydeligt. Nogle dage har jeg kun lyst til at ligge på sofaen.
Log in eller Registrér for at kommentere.