Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ondt i hovedet ved højre øje, og hele vejen bag

Hej alle,
Jeg har et forholdsvist stort problem med mit højre øje. Jeg vil gerne tilføje at mit højre øjelåg også er lidt sløvt. Når jeg skriver at det er sløvt, så mener jeg at det hænger lavere end det venstre, og det er tydeligt.

Jeg får ofte hovedpine i højre side af mit hoved. Hovedpinen er forbundet til mit højre øje. Det føles som om at hovedpinen stammer fra øjet. Ud over hovedpine så hænger mit højre øgenlåg lavere og lavere, jo mere ondt jeg får. Det kan ende med at jeg begynder at sidde og kniber med mit højre øje. Problemet kan opstå ved bl.a.

- Hvis jeg sover, og der er lyst. Så står jeg op med en kæmpe hovedpine, og smerter i øjet.
- Hvis jeg kigger på en skærm i længere tid (hvilket jeg gør stort set hver dag ifb. med arbejde).
- Hvis jeg fx. bliver klippet med maskine.

Men jeg oplever det også på helt normale dage, før (uden) at jeg har oplevet nogen af ovenstående punkter. Og det bliver kun værre i løbet af dagen.


Jeg føler at smerten kommer fra øjet/bag øjet, og løber langs med tindingen helt tilbage til mit øre.
Jeg går med briller/linser (10%/90%). Men jeg tror egentlig ikke at det har noget at gøre med det.

Mvh
Ahmad

Kommentarer

  • Indstillinger
    Måske lider du af Hortons hovedpine. Du kan jo læse om det og sammenholde for at se om du finder det kunne passe med dine symptomer.
  • Indstillinger
    Jeg ved ikke om det er Hortons, for jeg har det ikke i perioder ad gangen. Jovist, der er perioder hvor det er slemmere end andre. Men det er oftest betonet af de naturmæssige forhold, samt om jeg sover/er træt/har været vågen længe/sidder foran en skærm.
  • Indstillinger
    Hej jeg kæmper også med ondt bag øjet i højre side samt hovedpine og ondt i øret.
    Mit øje hænger ikke, men føles som en synsforstyrrelser i øjet, før et anfald af mega smerter kommer.
    Jeg troede også at det var TV eller PC samt læse bøger på tablet.

    Jeg har været ved Øre Hals Næse læge og det viser sig at jeg har kronisk bihulebetændelse.
    Det viser sig ikke som når man er forkølet, men at jeg tit er stoppet i næsebor om morgenen, som så letter når jeg står op og ikke noget man som sådan tænker over, næsen løber bare med lidt tyndt vandet slim.

    Jeg fik penicillin i 10 dage og havde for første gang i lang tid ikke hovedpine i 8 dage.
    Men desværre er smerterne og symptomer vendt tilbage og lægen har ferie.
    Måske skulle du prøve at kontakte en ørelæge og få det undersøgt, jeg var selv overrasket over svaret, men det var rart at få årsagen til smerterne bekræftet.
  • Indstillinger
    Hej,
    Tak for dit indlæg. Jeg tror "desværre" ikke at det er kronisk bihulebetændelse. Jeg mener ikke at have nogle af symptomerne, som står listet.
    Jeg ved heller ikke om hovedpinen har noget med mit sløve øjenlåg at gøre, som sådan. Jeg tror kun at det gøre det værre, jo mere hovedpine jeg får.
    Jeg kan sidde i mange dage ad gangen, og have en "mindre" hovedpine dagen lang. Jeg kan også godt opleve slemmere hovedpiner, som føles ulideligt slemme. Dette sker hvis jeg sover i bus/et tog og det er lyst. Det sker også hvis jeg tager hos frisør og klippes med mekaniske dele.
  • Indstillinger
    Hej igen kan kun sige at det måske ville være en god idé at bruge udelukkelsesprincip , jeg troede heller ikke at det på nogen måde kunne have noget med bihulerne at gøre, jeg føler ikke på nogen måde at være forkølet, og har gået med det her i ca. 5 år hvor smerterne bare er taget til.
    Men en ting er sikkert at have disse ulidelige hovedpiner, stort set invaliderer en, man er træt, uoplagt svært ved at bare få dagligdagen til at hænge sammen
    Så håber du finder årsagen.
    Mvh. Marianne
Log in eller Registrér for at kommentere.