Hjem Kvinder PMS og menstruation

Udebleven menstruation efter vægttab

Redigeret 24 juni, 2015, 05:43 i PMS og menstruation
Jeg er en 16 år gammel pige, og jeg har haft regelmæssig menstruation siden jeg var 12 år. Men min menstruation forsvandt, efter jeg begyndte at tabe mig. Jeg gik fra 58 kg til 54 kg, og jeg er 163 cm høj. Det er cirka et halvt år siden, og min menstruation forsvandt helt i to måneder. Så tog jeg et par kilo på, så jeg kom op på 56 kg, og min menstruation begyndte at komme tilbage.
Men min menstruation forsvandt hurtigt igen, da jeg tabte mig igen. Nu er jeg nede på 50 kg, og jeg er bekymret for, hvornår min menstruation kommer tilbage?
Jeg har læst, at den kan forsvinde ved f.eks. anoreksi, og hvis man er undervægtig. Men jeg er jo ikke undervægtig ifølge BMI, og jeg føler ikke, at jeg har anoreksi, da jeg ikke er tynd nok. Jeg springer godt nok morgenmad og frokost over, men jeg spiser stadig lidt aftensmad.
Jeg kunne godt tænke mig at tabe mig et par kilo mere, da jeg stadig føler mig tyk og er utilfreds med min krop. Men samtidig er jeg også bekymret for min menstruation, og hvornår den kommer tilbage igen?
Skal min menstruation bare lige vænne sig til min vægt eller...?
Jeg har ikke haft sex og er stadig jomfru.

Jeg håber, at der er nogen der kan hjælpe! :)

Kommentarer

  • En pige på 16 år - ja ingen overhovedet har spor godt af at kun spise lidt aftensmad; jeg vil derfor påstå, at du faktisk ER i fuld gang med at udvikle en spiseforstyrrelse, som kan blive et kæmpe problem for dig.

    Du er stadig under udvikling, og det er derfor afsindigt vigtigt, at du får en god, sund og nærende kost, hvis ikke du vil have problemer resten af dit liv.

    Den udeblevne menstruation er et tydeligt tegn fra din krop om, at du har gang i noget, der kan være farligt for dig.

    Ifølge mine beregninger er du faktisk allerede nu undervægtig, og vil givet have godt af at få taget et par kilo mere på.

    Hvad siger din mor? Jeg synes, du skal få en god snak med hende om det med, at du føler at du er for tyk, og at din menstruation udebliver. Du lader til at have brug for hjælp til at få et sundere syn på din krop.
Log in eller Registrér for at kommentere.